وزیر تازه ارتباطات: به دنبال تحول در وزارت ICT هستم

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

mahmood vaezi.jpg

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید: پس از اخد آرای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صد روز اول به دنبال ایجاد تحول در زمینه های پست، ای تی سی، فضا و تحقیقات هستم.
 
محمود واعظی در گفت و گو اختصاصی با ایرنا، وضعیت کنونی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: مدیریت این وزارتخانه طی چهارسال قبل سه بار تغییر کرده است، از این رو شرایط قابل قبولی بر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حاکم نیست. 
محمود واعظی، وضعیت کنونی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: مدیریت این وزارتخانه طی چهارسال قبل سه بار تغییر کرده است، از این رو شرایط قابل قبولی بر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حاکم نیست. 
وی در خصوص برنامه های خود برای تصدی بر وزارت اتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایجاد ثبات اولین اقدام عملی در این وزارتخانه خواهد بود تا خدمات رسانی به مردم از اطمینان بیشتری برخوردار شود. 

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه مشکلات مقطعی با همکاری متخصصین به سرعت برطرف خواهند شد، ادامه داد: ایجاد شورای راهبردی برای پست، ای تی، مخابرات و فضا به منظور ایجاد تحول یکی از برنامه هایی است که در صد روز اول دنبال می شود. 
 
نظام پستی کشور باید متحول شود 
واعظی در خصوص برنامه های خود در زمینه نظام پستی کشور گفت: باید در نظام پستی کشور تحول ایجاد شود و تنوع خدمات رسانی به مردم افزایش پیدا کند. 
وی افزود: افزایش سرعت و کیفیت جابجایی مرسولات پستی یکی از برنامه های اصلی ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که به سرعت پیگیری می شود. 
وی بر ایجاد پست بانک در تمامی نقاط کشور به ویژه مناطق محروم تاکید کرد و گفت: تمامی مناطق کشور و حتی روستاهای دور افتاده نیز باید از خدمات پست بانک بهره مند شوند. 
 
توجه ویژه به مناطق محروم کشور 
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان داشت: تمامی مناطق کشور و حتی دور افتاده ترین روستاها که شرایط لازم را دارند باید از امکانات اولیه ارتباطی برخودار شوند. 
واعظی اعلام کرد: در این راستا تلاش خواهیم کرد تا پوشش اینترنت و تلفن همراه در سراسر کشور را افزایش دهیم. 
وزیرپیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تقویت پوشش شبکه اینترنت و تلفن همراه در سطح جاده های کشور از دیگر برنامه خود بیان کرد. 
 
شرایط مطلوب مجلس در روند بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی 
واعظی با اشاره به شرایط مطلوب مجلس در جلسات بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت یازدهم گفت: این دوره از روند بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت به سرعت و در فضایی صمیمی برگزار شد. 
وی توضیح داد: پس از ارائه لیست وزیران پیشنهادی دولت تدبیر و امید توسط دکتر روحانی به مجلس شورای اسلامی جلسات مختلفی بین وزیران پیشنهادی و کمیسیون های مختلف برگزار شد. 
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان داشت: جلسات مختلف برگزار شده بین وزیران پیشنهادی و کمیسیون های تخصصی کمک خوبی برای ایجاد ارتباط بیشتر بین دولت و مجلس بود. 
واعظی تاکید کرد: این برای اولین بار بود که در جلسات بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت، رییس جمهوری سیاست های کلان کشور را مطرح کرد. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.