وزیر جهاد گفت اما وزیر جهاد نگفت…

وزیر جهاد در مصاحبه با روزنامه کیهان گفت: تولید، کار خود را انجام داده و مشکلات فعلی گرانی ناشی از ضعف سیستم توزیع است. اما نگفت همین شبکه توزیعی که در زمان کمبود و گرانی کالا شماتت می شود شبکه ای است که علاوه بر کالاهای صنعتی و معدنی کل محصولات کشاورزی را که به گفته مسوولان جهاد کشاورزی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تن است توزیع می کند و مشکلی پیش نمی آید.

وی همچنین با انکار هرگونه کاستی از سوی خویش و وزارتخانه متبوعش گفت: ما بیشتر از نیاز کشور تولید می کنیم اما نمی دانیم چرا با کمبود کالا مواجه می شویم. اما نگفت که خود عضو ثابت و اصلی تنظیم بازار است.

وزیر در پاسخ به سوالی در مورد اینکه معاون اول ریاست جمهوری اخیرا وزارت جهاد را مسئول گرانی و نابسامانی بازار محصولات غذایی می داند با گلایه گفت: از معاون اول انتظار بیشتری می رفت.

شاید منظور وزیر جهاد اصطلاحا به این معناست که معاون اول نباید تقسیم کار سنتی را بهم بزند: تقسیم کاری که بر اساس آن وقتی زمان تقسیم بودجه است وزارت جهاد با مطرح کردن مظلومیت کشاورزان بودجه های آنچنانی بگیرد و خرج زخم های خودش!! کند و وقتی زمان پاسخگویی و سیلی خوردن از مردم و رسانه و مقامات است دستگاه مسئول تنظیم بازار را پیش بیندازد و تا خاموشی اتشی که خود برافروخته مشغول کاش ورزی! گردد.

وزیر جهاد گفت: علاوه بر بودجه سال ۹۰، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای اجرای هدفمندی یارانه ها و کاهش هزینه های تولید به بخش کشاورزی اختصاص داده شده که رقم مناسبی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بوده اما نگفت چگونه و کجا هزینه شده که محصولات پروتئینی به این اندازه گران شده است.

بله وزیر جهاد گفت، ولی وزیر جهاد نگفت وقتی او در سال گذشته اعلام کرد دوازده تا چهارده میلیون تن گندم تولید خواهد شد و همگان را برای صادرات حداقل دو تا چهار میلیون تنی بشارت داد چرا به یکباره کشور وارد کننده شد و مجبور شدیم با کتمان وضعیت ذخیره گندم، دستگاهی دیگر شبانه دست بکار خرید شود. از قضای روزگار این بار نیز دستگاه متولی تولید تا جاییکه توانست روی اینکه تولید وظیفه خودش را انجام داده است مانور داد و وقتی کشور از کمبود گندم به مخاطره افتاد دستگاه متولی تنظیم بازار را مقصر دانست که چرا نمی تواند بجای گندم به مردم هوا بدهد تا آبروی انها حفظ شود!

وزیر جهاد نگفت به چه اعتباری امسال نیز در این سو و آن سو از حداقل چهارده میلیون تن تولید گندم می گوید و حاضر نیست دستنوشته های پارسال خودش را کنار بگذارد و چشم بر واقعیتها بگشاید.

وزیر جهاد در حالی دیگران را مسئول گرانی مواد پروتئینی می داند که توضیح نمی دهد چرا جوجه ریزی برای تولید اسفند گذشته کمتر از ماه های قبل بوده و بجای اینکه تولید مرغ اسفند باید بیست هزار تن از ماه های دیگر بیشتر می بود با کمال تعجب نزدیک به بیست هزار تن کمتر بوده است. آیا می توان باور کرد که این تنها یک اشتباه تصادفی است. وزیر جهاد نگفت در حالیکه از شش ماه قبل در تمام جلسات تنظیم بازار که وی در آن شرکت نمی کند به معاونین او گفته شده بود کشور بزودی دچار کمبود گوشت قرمز می شود چرا تدبیری به خرج نداد و تنها به این بسنده کرد که ظرفیت ما بالاست!!

وزیر جهاد نگفت که چرا برخی از شرکت های متعدد و عریض و طویل در مجموعه تحت پوشش وزارت او بجای تامین نهاده های کشاورزی به کارهای سود آور دیگر مشغولند.
وزیر جهاد نگفت وقتی موجودی مرغ و گوشت کشور از حداقل نیاز کشور نیز پایین تر است و به اصطلاح سیستم توزیع گرسنه نگه داشته می شود چگونه امکان تنظیم بازار وجود دارد مگر اینکه دوباره به مردم کوپن بدهیم.

وزیر چهاد نگفت چرا در فصولی از سال که تولید و موجودی به اندازه کافی است کسی نظام توزیع را متهم نمی کند و قیمت ها سر به راه هستند.

وزیر جهاد نگفت اگر او مسئول این وضعیت بازار محصولات غذایی نیست چرا دولت مجبور شد همه اختیارات او در این زمینه را در هفته گذشته از وی سلب کند. موضوعی که شاید پس از غلبه کامل کشورمان بر تحریم های ظالمانه قابل بیان باشد.

وزیر جهاد نگفت هر چند با دستور رییس جمهوری از کاخ کشاورزی بیرون رفته ولی هنوز چرا از حال مزرعه و مزرعه دار بی خبر است و مسیر کسب اطلاعات واقعی برای او این همه زمان بر است

می گویند علت از بین رفتن دایناسورها این بوده که انتقال اطلاعات در بدن آنها به کندی صورت می گرفته و مثلا اگر ویروسی در بدن آنها دست به تخریب می زده، مغز آنها زمانی مطلع میشده که کار از کار گذشته بود. در مثل مناقشه نیست اما مراقب باشیم دچار پدیده دایناسوری نشویم.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.