وزیر خارجه آمریکا: قرار بود ارتش روسیه در جهان دوم باشد حالا در اوکراین دوم است

وزیر خارجه آمریکا در طعنه به ارتش روسیه اعلام کرد: قرار بود در جهان دوم باشند اما حالا در اوکراین دوم هستند.

وزیر خارجه آمریکا: قرار بود ارتش روسیه در جهان دوم باشد حالا در اوکراین دوم است

به گزارش ممتاز نیوز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید تهاجم نظامی روسیه به اوکراین برای مسکو یک «شکست راهبردی» است.

وزیر خارجه ایالات متحده که به فنلاند سفر کرده است اظهار داشت: «جنگ تهاجمی پوتین یک شکست راهبردی بود که قدرت نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی روسیه و همچنین نفوذش در سال‌های پیش‌رو را به شکل چشمگیری کاهش داد.»

بلینکن ضمن رد هرگونه برقراری آتش‌بس که به ضرر اوکراین باشد تاکید کرد که تداوم تحویل سلاح به این کشور و تقویت کی‌یف تنها راه برای دستیابی به «صلح واقعی» است. 

وزیر خارجه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، افزود: «اگر اهداف و برنامه‌های راهبردی رئیس‌جمهوری پوتین در دراز مدت را در نظر بگیریم جای هیچ شکی وجود ندارد که شرایط روسیه امروز بدتر از زمان پیش از تهاجم است.»

کرملین اغلب ادعا می‌کرد دومین ارتش قدرتمند جهان را در اختیار دارد و بسیاری هم آن را باور داشتند اما اکنون خیلی‌ها معتقدند ارتش روسیه دومین نیروی نظامی قدرتمند در اوکراین است.  |   آنتونی بلینکن  – وزیر خارجه آمریکا

فنلاند که تا پیش از جنگ اوکراین به عنوان کشور همسایه روسیه خود را بی‌طرف معرفی می‌کرد پس از آغاز تهاجم نظامی مسکو درخواست عضویت خود در ناتو را ارائه داد. این کشور منطقه اسکاندیناوی که مرزی ۱۳۴۰ کیلومتری با روسیه دارد اکنون به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در آمده است. 

بلینکن در بخشی از سخنان روز جمعه خود که با خنده حضار همراه بود گفت: «کرملین اغلب ادعا می‌کرد دومین ارتش قدرتمند جهان را در اختیار دارد و بسیاری هم آن را باور داشتند اما اکنون خیلی‌ها معتقدند ارتش روسیه دومین نیروی نظامی قدرتمند در اوکراین است.»

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که هرگونه آتش‌بس در شرایط فعلی باعث خواهد شد تا روسیه موقعیت خود در شرق اوکراین مستحکم کند و برای حمله دوباره آماده شود. 

بلینکن همچنین این ادعا را که تهاجم نظامی روسیه به اوکراین باعث شده است کشورش از «تهدید» چین غافل بماند رد کرد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.