وزیر خارجه فرانسه: اسرائیل از تداوم شهرک‌سازی‌ها اجتناب کند

۱۲م آذر ،

1-41.jpeg

وزیر امور خارجه فرانسه طی اظهاراتی از مقامات رژیم صهیونیستی خواست از تداوم شهرکسازی‌ها و ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در منطقه بیت المقدس شرقی و کرانه باختری اجتناب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اظهار کرد: من از دولتمردان اسرائیلی خواستارم که از هر نوع تصمیم در این زمینه اجتناب کرده و تمایل آشکار خود را برای از سر گیری مذاکرات نشان دهند.

وی همچنین افزود: اطلاعات حاکی از تصمیم احتمالی دولت اسرائیل برای صدور مجوز ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در قالب شهرک‌ها از جمله در یک منطقه تازه در کرانه باختری در بیت المقدس شرقی می باشند.

در این راستا یک مسوول بلندپایه اسرائیلی گزارش روزنامه هاآرتص را مبنی بر قصد دولت اسرائیل برای ساخت این واحدهای مسکونی در تلافی‌ رای مجمع عمومی سازمان ملل به ارتقای وضعیت فلسطین به عنوان کشور ناظر غیرعضو تایید کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه خاطر نشان ساخت اگر تصمیم به ساخت این شهرک‌ها تایید شود وضعیت جدی خواهد بود. چنین تصمیمی با آسیب زدن به مجاورت ارضی کشور آینده فلسطین، مشکلاتی جدی را متوجه راه حل دو کشوری خواهد آورد. این تصمیم اطمینان لازم را برای از سرگیری مذاکرات تضعیف خواهد کرد.

بنا بر گزارش هاآرتص، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دستور به تداوم ساخت و سازها در منطقه E1 را بین شهرک معاله آدومیم و بیت المقدس داده است.

این پروژه بحث برانگیز که سال‌ها تحت فشار آمریکا متوقف بود، در نظر دارد شهرک معاله آدومیم در کرانه باختری را به محله‌های شهرکی در بیت المقدس شرقی پیوند دهد.

فلسطینی‌ها با این مساله به شدت مخالف می باشند چرا که این اقدام عملا کرانه باختری را به دو قسمت تقسیم می‌کند و موجودیت کشور فلسطین را به خطر می‌اندازد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا این پروژه اسرائیلی را محکوم کرد و گفت که این پروژه اسرائیل انگیزه مذاکره صلح با فلسطین را خنثی می‌کند.

انگلیس هم به نوبه خود اسرائیل را از این پروژه منع کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.