وزیر خارجه کوبا: پارلمان اروپا "صلاحیت اخلاقی" برای محکوم کردن کوبا را ندارد

وزیر خارجه کوبا پارلمان اروپا را فاقد”صلاحیت اخلاقی” برای محکوم کردن کشورش به جرم نقض حقوق بشر دانست و تاکید کرد که عملکرد پارلمان اروپا، ارتباط این اتحادیه را با “طرح‌های بی‌ثبات کننده” علیه کوبا که توسط آمریکا ترویج داده شده، آشکار می‌کند.

وزیر خارجه کوبا: پارلمان اروپا "صلاحیت اخلاقی" برای محکوم کردن کوبا را ندارد

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از پایگاه خبری پرنسا لاتینا، برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا، در توییتر خود نوشت: هنگامی که پارلمان اروپا نقض قوانین حقوق بشر را در بسیاری از نقاط به‌خصوص آمریکا و اروپا نادیده می‌گیرد، درنتیجه هیچ “صلاحیت اخلاقی” مبنی بر محکوم کردن کوبا ندارد.

وی خطاب به پارلمان اروپا چنین نوشت: آنها ارتباط و پیوند خود را با “طرح‌های بی‌ثبات کننده‌ای” که با بودجه آمریکا علیه کشور ما (کوبا) ترویج می‌شود، نشان دادند.

اظهارات رودریگز پس از آن بیان شد که پارلمان اروپا روز پنجشنبه، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که طی آن دولت کوبا را محکوم کرد و خواستار آزادی “فوری” و “بی قید و شرط” زندانیان سیاسی و تمامی افرادی شد که به‌دلیل استفاده از حق آزادی بیان، اجتماعات مسالمت آمیز و همچنین خواستار بازگشت اشخاص تبعیدی به کشورشان شده بوده‌اند، بازداشت شده‌اند.

کوبا قرار گرفتن نامش در “لیست تروریستی” را رد کرد

رودریگز در توییتی نوشت: آمریکا قادر نیست مدرک معتبری را نشان دهد که قرار دادن کوبا در فهرست یک‌جانبه وزارت خارجه کشورهایی که ظاهرا حامی تروریسم هستند را توجیه کند.

در ماه ژانویه، آمریکا، کوبا را که نامش از سال ۲۰۲۲ در این لیست نبوده و تحت دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا از آن خارج شده بود، بار دیگر در این لیست قرار داد.

میگوئل دیاز کانل، رئیس‌جمهوری کوبا، به تاثیرات منفی اقتصاد کشورش به‌علت اقداماتی که دولت آمریکا علیه کوبا اتخاذ کرده، اشاره کرد و  گفت که قرار دادن نام کوبا در چنین لیستی و متهم کردن این کشور را “هیچ شخصی” باور نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.