وزیر دادگستری: ۴۱ زندانی ایرانی در ترکیه به کشور باز می گردند – اخبار اجتماعی

ˈسید مرتضی بختیاریˈ وزیر دادگستری ایران مذاکرات خود با ˈسعدالله ارگینˈ همتای ترکیه ای خود را سازنده خواند و گفت: ۴۱ ایرانی که در ترکیه به طور مشروط از زندان آزاد شده اند، ولی اجازه خروج از این کشور را نداشتند، به زودی به ایران باز خواهند گشت.
وی که به همراه ˈمحمدرضا رحیمیˈ معاون اول رییس جمهوری به ترکیه سفر کرده بود ، این مطلب را عنوان کرد.

بختیاری با یادآوری اینکه سعدالله ارگین وزیر دادگستری ترکیه به دعوت وزارت دادگستری ایران سال گذشته به تهران سفر کرده بود، گفت: ایران و ترکیه موافقتنامه های استرداد مجرمین، انتقال محکومین، موافقتنامه معاضدت قضایی در امور حقوقی، مدنی و کیفری مبادله کرده اند.

وی اضافه کرد: تشریفات قانونی این موافقتنامه ها طی شده و توسط مقامات تهران و آنکارا تصویب شده است. تفاهمنامه ای هم سال گذشته داشتیم که می خواستیم عملیاتی شود. گروهی از ایرانیان هستند که در ترکیه زندانی هستند و تعدادی از شهروندان ترکیه نیز در ایران به جرایم مختلف زندانی شده اند .

وزیر دادگستری درباره دلایل دستگیری اتباع دو کشور گفت : با گسترش روز افزون مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشور، برخی اختلافات تجاری پیش می آید که این اختلافات باید حل و فصل شود.

بختیاری با اشاره به اینکه سفرش به همراه رحیمی به ترکیه با دعوت طرف ترکیه ای صورت گرفته، افزود: در دو روز مذاکرات مفصل با همتای ترکیه ای ، دو طرف بر عملیاتی شدن توافقتنامه ها تاکید کردیم.

به گفته وی، ارگین در مذاکراتش عنوان کرد که قوانین جدیدی در ترکیه اجرایی شده که بر اساس این قوانین تعدادی از زندانیان مشمول عفو مشروط شده اند .

وی اضافه کرد: در این ارتباط حدود ۴۰ هزار زندانی در ترکیه آزاد شده اند که تعدادی از آنها ایرانی هستند.

بختیاری گفت: ۴۱ ایرانی که به طور مشروط و بر اساس قوانین جدید ترکیه آزاد شده ولی حق خروج از این کشور را ندارند ، بر اساس توافق دو جانبه به زودی به کشور بازخواهند گشت.

وی اضافه کرد: مقرر شد که کارگروهی متشکل از وزارتخانه های دادگستری و خارجه دو کشور تشکیل شود تا کار مبادله این افراد انجام شود.

۴۵۲۸۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.