وزیر دفاع آفریقای جنوبی: با حرکت های سیاسی در میان نظامیان مقابله می شود

به گزارش ایرنا ؛ ˈ نوسیویوه ماپیسا نکوکولاˈ وزیر دفاع آفریقای جنوبی اشاره به تصمیم جولیوس ماله ما رهبر اخراجی شاخه جوانان حزب حاکم کنگره ملی آفریقای جنوبی برای سخنرانی در میان جمعی از سربازان ناراضی این کشور داشت.

ˈماپیسا نکوکولاˈ در سخنانش از نیروهای نظامی این کشور خواسته است که از ˈجولیوس ماله ماˈ فاصله بگیرند.

وزیر دفاع آفریقای جنوبی گفته است که به هیچ نیروی نظامی اجازه شرکت در چنین تجمعی داده نخواهد شد و اگر کسی بدون اجازه در این نشست حضور یابد با وی برخورد انضباطی صورت خواهد گرفت.

وی بیان داشته است که عدم توجه به انضباط نظامی تهدیدی برای امنیت کشور و مردم آفریقای جنوبی شمرده می شود.

وزیر دفاع آفریقای جنوبی همچنین با اشاره به سخنان و نیز فعالیت های ماله ما در جمع معدنچیان اعتصابی گفته است ، این اقدامات سبب تضعیف اقتصاد کشور خواهد شد.

وی با متمایز دانستن بخش دفاعی آفریقای جنوبی با سایر بخش ها تصریح کرده است که نیروهای دفاعی آخرین خط دفاعی حاکمیت و اتحاد کشور شمرده می شود و ما اجازه نخواهیم داد کسی بازی خود را به میان این نیروها بکشاند.

وی تهدید کرد که هر گونه تلاشی برای ایجاد عدم ثبات در نیروهای نظامی ؛ به عنوان حرکتی ضد آفریقای جنوبی ؛ ضد انقلابی در بالاترین درجه شمرده می شود و ما آن را تحمل نخواهیم کرد.

گفته می شود وزارت دفاع پایگاه های نظامی در این کشور را در بالاترین سطح آماده باش از زمان پایان نظام آپارتاید در سال ۱۹۹۴ میلادی قرار داده است.

درهمین حال به گزارش وب سایت روزنامه ˈمیل گاردین ˈ؛ جولیوس ماله ما عصر روز چهارشنبه به رغم تهدید شدید الحن وزیر دفاع آفریقای جنوبی ؛ برای شماری از سربازان ناراضی این کشور سخنرانی کرده است.

این روزنامه گزارش داد: ماله ما در سخنانش بدون اشاره به مسایلی چون کودتا و یا شورش نظامی از دولت آفریقای جنوبی انتقاد کرد.

وی در سخنانی در جمع حدود یکصد تن از سربازانی که در مرکز تفریحی شهر ˈله ناسیاˈ در ۹۳ کیلومتری پرتوریا با لباس شخصی گرد آمده بودند، گفته است که کشور آفریقای جنوبی ؛ کشوری است که در آن کسی از قانون پیروی نمی کند.

ماله ما در روز گذشته نیز در جمع معدنچیان اعتصابی از آنان خواسته بود تا زمانی که با درخواست افزایش حقوق شان موافقت نکنند به اعتصاب خود ادامه دهند .

وی همچنین همانند گذشته با انتقاد از ژاکوب زوما رییس جمهوری آفریقای جنوبی خواستار برکناری وی از رهبریت حزب حاکم کنگره ملی آفریقا شد.

ماله ما به دلیل تفکرات رادیکال و تندش از حزب حاکم کنگره ملی آفریقا اخراج شده است.

خاورم .۱۵۵۲ ** ۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.