وزیر دفاع سوئد تعارف را کنار گذاشت

وزیر دفاع سوئد با دیکتاتوری خواندن نظام عربستان اعلام کرد: مسئولان این کشور مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه وطن چاپ آمریکا، کارین انستروم ، وزیر دفاع سوئد در ایمیلی به خبرگزاری این کشور اعلام کرد: نظام عربستان نظامی دیکتاتوری و موروثی است که مسئولان این کشور به راحتی مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند.وی افزود: دولت سوئد به این کاری ندارد که آیا در کشورهای جهان نظام دیکتاتوری حاکم است یا دموکراسی اما اگر بخواهد بین اینکه آیا در عربستان نظام دیکتاتوری حاکم است یا دموکراسی تصمیم بگیرد، اعلام خواهد کرد که این کشور با نظام دیکتاتوری اداره می‌شود.پیشتر نیز کارل بیلت، وزیر امور خارجه سوئد به خاطر انتقاد از نظام عربستان و توصیف آن به نظامی دیکتاتوری مورد انتقاد شدید قرار گرفت.
بیلت در واکنش به این اظهارات وزیر دفاع سوئد در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توییتر نوشت: من به این دلیل مورد انتقاد قرار گرفتم که نظام عربستان را نظامی موروثی توصیف کردم.
انستروم پیشتر در پایان ماه مارس و در پی اختلافاتی که در خصوص امضای توافقنامه با عربستان برای ساخت کارخانه تولید سلاح به وجود آمد، استعفا کرد.
دولت عربستان سال‌های طولانی است که به عنوان مهمترین شریک تجاری بازرگانی سوئد در خاورمیانه به شمار می‌رود تا جایی که صادرات سوئد به عربستان بر اساس گزارش وزارت امور خارجه این کشور بالغ بر ۴۸ / ۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۱ بوده است.
دولت سوئد در سال ۲۰۱۱ سلاح‌هایی را به ارزش ۷ / ۱ میلیارد یورو صادر کرد که عربستان دومین مشتری خرید این سلاح‌ها بود.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.