وزیر راه و شهرسازی: آزادسازی قیمت در بخش حمل و نقل

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 وزیر راه و شهرسازی: آزادسازی قیمت در بخش حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی:
آزادسازی قیمت در بخش حمل و نقل

ممتازنیوز: وزیر راه و شهرسازی گفت: باید از مداخله در قیمت گذاری حوزه حمل و نقل خارج شویم و در یک برنامه زمان بندی به سمت آزادسازی کامل برویم.

به گزارش ممتازنیوز، عباس آخوندی شامگاه شنبه در نشست با تشکل‌های صنفی حمل و نقل با تاکید بر ضرورت بازنگری بنیادین در ماموریت دولت و بخش خصوصی ، به تداخلات گسترده وظایف و ماموریت های این دو بخش اشاره کرد و گفت: علیرغم زحماتی که دولت‌ های مختلف کشیده اند، رضایت مندی عمومی در سطوح مختلف پایین است و باید در رابطه دولت و بازار بازنگری شود.
وی تنظیم فعالیت‌ های عمومی و توسعه زیرساخت را وظایف اصلی وزارت راه و شهرسازی ذکر کرد و گفت: دولت باید از هر نوع عملیاتی خارج شده و تنظیم کننده و کنترل کننده مقررات و شبکه ملی باشد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد باید هر چه لکوموتیو داریم به بخش خصوصی واگذار کنیم و عملیات دولت در بخش ریلی، جاده ای، هوایی و دریایی به صفر برسد.
ارتقای استانداردها و حفظ ایمنی
آخوندی با تاکید بر این که این کار را در یک دوره زمانی انجام خواهیم داد، افزود: به خاطر شفاف سازی و تنظیم مقررات باید انتظار ما هم مشخص باشد و ارتقای استانداردها و حفظ ایمنی بزرگترین انتظاری است که در این بخش وجود دارد.
مداخله دولت به زیان بهره برداران تمام شده است
بر اساس اظهارات آخوندی مداخلات دولت منجر به زیان مصرف کننده و بهره برداران شده به طوری که این وضعیت حوزه مسافری و بار بخش ریلی را به شدت محدود کرده و در بخش جاده ای هم امنیت مسافران در معرض خطر قرار گرفته است که این وضعیت در بخش‌های هوایی و دریایی هم وجود دارد.
وی تاکید کرد باید در یک زمانبندی معقول از حوزه قیمت گذاری خارج شویم و ارتقای استانداردهای فنی و رعایت ایمنی وظیفه ماست.
وزیر راه و شهرسازی تسهیل در شرایط محیط کسب و کار و افزایش قدرت رقابت پذیری و کاهش هزینه مبادله را از دیگر وظایف وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل عنوان کرد.
آخوندی گفت: به عنوان نماینده دولتی که از طرف مردم انتخاب شده، باید حافظ منافع ملی و منافع مردم باشیم و بنابراین مدعی ارتقای استانداردها و ایفای حقوق و مصرف کننده هستم و امیدوارم به این نقش برسم.
پرسشگری از دولت حق شهروندی فعالان اقتصادی است
آخوندی با بیان این که هر فعال اقتصادی قبل از هر چیز شهروند است که حقوقی دارد، حق آزادی و کسب و کار را از جمله حقوق فعالان اقتصادی ذکر و تصریح کرد: به شما حق می دهم به عنوان شهروند نسبت به هر چه که در فضای کسب و کار روی می دهد، از دولت پرسشگری کنید.
وزیر راه و شهرسازی در عین حال گفت: شهروندی ظرفیتی است که که واجد حق و مسئولیت توام است و از این رو به دنبال این هستیم که برای اندیشه شهروندی در حوزه حمل و نقل، ما به ازای خارجی پیدا کنیم.
عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: باید یک قرارداد جدید اجتماعی جدید در مدیریت حمل و نقل ببندیم که بر اساس آن دولت در زمان مشخص از تمام مداخلات در بازار خارج شود و من مطالبه می کنم تا شما حقوق و شهروندان را رعایت کنید و اگر با هر شخص ثالثی قرارداد منعقد کردید، آن را عینا اجرا کنید.
آخوندی در پایان با بیان این که توسعه ملی به شرطی انجام می شود که سیاستهای خرد و کلان هماهنگ باشد، گفت: سیاستهای خرد و کلان هماهنگ نیست و همه به دنبال دور زدن دولت هستند بنابراین باید داستان موش و گربه اقتصاد کلان و خرد تمام شود و زبان مشترک داشته باشیم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.