وزیر صنعت: باید قدر هدفمند شدن یارانه ها را بدانیم و شاکر باشیم/ همه واحد های صنعتی وام دریافت نکردند

غضنفری  پیش از آغاز گفته هایش توسط باهنر، که در نبود لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت مورد خطاب قرار گرفت تا توضیح دهد هزینه وارده به بخش صنعت از اجرای قانون هدفمند شدن یارانه ها چقدر بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به درآمد ۳ هزار میلیاردی این وزارتخانه ‌‌از مسیر قانون یارانه‌ها ‌گفت: « وزارت صنعت ۱۰۰۰ میلیارد تومان را تسهیلات ارائه داد و ۴۰۰ میلیارد تومان را نیز به صورت یارانه بلاعوض پرداخت کرد. »
اواین طرح را یکی از بزرگترین طرح‌های اصلاح ساختار اقتصادی کشور دانست و گزارش خود را به این شکل مطرح کرد: باید قدر این کار بزرگ را بدانیم و شاکر باشیم.اگر برخی از بخش‌های قانون یارانه‌ها نیازمند اصلاح است، دولت و مجلس می‌تواند با کمک یکدیگر، آن را اصلاح کند اما نباید اصل طرح زیر سوال برود. دولت آماده است گام‌های اصلی را بردارد و با مردم و بخش تولید نیز همکاری کند؛ بنده منحنی سینوسی تورم در کشور بعد از اجرای قانون یارانه‌ها را تائید می‌کنم اما می‌دانید که تحلیل‌های دیگری را هم می‌توانید در این زمینه مطرح کنیم و بنده نمی‌خواهم فشار ناشی از تحریم‌ها را در اینجا بیان کنم. »

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: « وزارت صنعت از مسیر هدفمندی یارانه‌ها مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان دریافت کرد که ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن را با نرخ سود چند درصدی تسهیلات ارائه داد و ۴۰۰ میلیارد تومان را نیز یارانه بلاعوض داد و برای تولید صنعتی حامل‌های انرژی و سوخت و برق نیز به صورت تعویضی قیمت‌هایی داده شد. »

او گفت: « وزارت صنعت در ۴ محور، تولید صنعتی و معدنی و خدمات تجاری را هدایت و حمایت کرد که جمعا ۳ هزار میلیارد تومان، ما در محور اصلی، قیمت‌های ترجیحی را قائل شدیم و در محور دوم یارانه‌هایی را پرداخت کردیم و در سومین اقدام نیز پروژه‌های بازسازی کوچک و بزرگ را آغاز کردیم که ۳ هزار و ۵۰۰ پروژه بازسازی کوچک در آغاز راه داریم و در چهارمین اقدام نیز قیمت فروش محصولات صنعتی اصلاح شد و ما بین ۵ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت‌ها را پذیرفتیم. »

غضنفریبه وسعت حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: « حوزه صنعت و معدن بسیار گسترده است و باید دانست در صنعت اگر یک واحد تولیدی فقط یک بار بتواند تجهیزات خود را به روز کند، دیگر می‌تواند کار خود را ادامه دهد البته در مرحله اول همه واحد‌های صنعتی وام دریافت نکردند که تجهیزات خودشان را تعویض کنند. »

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.