وزیر علوم از پرداخت کلیه ارز و مقرری دانشجویان بورسیه خبر داد

۸فروردین ۱۳،

وزیر علوم از پرداخت کلیه ارز و مقرری دانشجویان بورسیه خبر داد

وزیر علوم از پرداخت کلیه ارز و مقرری دانشجویان بورسیه خبر داد

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: کلیه ارز و شهریه دانشجویان بورسیه خارج از کشور و همچنین مقرری و شهریه دانشجویان بورسیه داخل کشور با همکاری بانک مرکزی در روزهای پایانی سال قبل پرداخت شد.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، دکتر کامران دانشجو در دیدار نوروزی جمعی از مدیران وزارت علوم و سازمان اموردانشجویان افزود: تمام ارز سال ۹۱ دانشجویان بورسیه خارج از کشور پرداخت شده است  و همچنین ارز ۶ ماهه اول سال این دانشجویان نیز در حال پرداخت است که در چند روز آینده در اختیار آنها قرار خواهد گرفت  .

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه شهریه معوقه سال تمام دانشجویان بورسیه خارج از کشور که ۴۰۷ نفر بودند نیز پرداخت شده است، اظهار داشت: تمام شهریه و مقرری دانشجویان بورسیه داخل کشور با همکاری بانک مرکزی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری  و نیز وزیر اقتصاد و دارایی  در روزهای پایانی سال قبل پرداخت شد.

دانشجو، با اشاره به پیگری‌های انجام شده برای ساماندهی مناسب اعتبارات پژوهشی در جهت رفع مشکلات کشور خاطر نشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در شورای علوم، تحقیقات و فناوری برای اولین بار ردیف بودجه مستقل برای طرح‌های کلان ملی پژوهش و فناوری مصوب شورای عالی عتف در لایحه بودجه سال در نظر گرفته  شده است .

وی ادامه داد:ردیف بودجه مستقل برای طرح‌های کلان ملی پژوهشی در قالب اعتبارات وزارت علوم در لایحه بودجه سال    به  تصویب هیات دولت رسیده و این موضوع مورد حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز هست.

وزیر علوم با اشاره به مسئولیت بزرگ جامعه دانشگاهی در جهت ایجاد آگاهی و شور و  نشاط در فضای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: همه مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید تلاش کنند که جامعه دانشگاهی اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان بتوانند در ایجاد فضای مشارکت حداکثری و  حماسه‌ای سیاسی نقش ایفا کنند.

دانشجو با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری در سال اضافه کرد: در سال قبل رتبه علمی ایران در سطح جهان ۲ بار ارتقا یافته است به طوری‌که اکنون در پایگاه IsI   در رتبه ۱۷  تولید علم جهان و اول منطقه و در پایگاه اسکوپوس نیز  در رتبه ۱۵تولید علم جهان و اول منطقه قرار داریم .

وی افزود : این موفقیت ها و سرعت رشد علمی در تاریخ آموزش عالی بی نظیر است که با تلاش بسیار جدی اعضای هیات علمی  و دانشجویان این مرزو بوم صورت می گیرد و در عین حال بیانگر پویایی و شادابی در سطح دانشگاه‌ها است.

وزیر علوم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ارتباط  دانشگاه و صنعت و حوزه و کاربرد در سال قبل گفت : اقدامات انجام شده برای ارتباط دانشگاه و صنعت و حوزه کاربرد بسیار موفق بوده است و بیانگر جهت گیری صحیح دانشگاه در جهت رفع مشکلات کشور است هرچند هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.