وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ایران انحصار علمی استکبار را شکست

‘سید محمد حسینی’ به عنوان سخنران در میان خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع ایلام افزود: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که به علم و دانش بهایی کامل می دهد و به همین علت پیشرفتهای علمی و فناوری کشور همه نشانگر توجه نظام به فنون و علوم مختلف است.

وی در سالروز شهادت امام علی(ع) با اشاره به شخصیت علمی، معرفتی و اخلاقی پیشوای نخست شیعیان جهان ادامه داد: هیچیک از صحابه پیامبر بزرگ اسلام به اندازه مولی الموحدین علی(ع) از علم و دانش برخوردار نبودند و حتی چنین ادعایی هم نداشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امام علی(ع) در علم و دانش پیشگام همگان بودند و امروز نظام جمهوری اسلامی ایران از درسهایی که در مکتب نورانی این همام گرفته افتخار دارد که به علم و دانش ارزش و بهایی کامل می دهد.

حسینی گفت: امام علی(ع) همواره در میدانهای نبرد و لحظه های سخت پیشقدم بود و امروز ملت ایران مفتخر است که در آغاز انقلاب و پس از آن مقابل هجمه شرق و غرب و ارتجاع عرب با دلاوری و شجاعت وصف نشدنی ایستادگی کرد.

وی افزود: این درسهایی است که ملت ایران در مکتب علی(ع) آموخته و در روزگاری که ما ارتش منسجمی نداشتیم و بسیج هم هنوز آنچنان شکل نگرفته بود این خود مردم بودند که ایستادند و دشمن را مجبور به عقب نشینی کردند.

وزیر فرهگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این روحیه ای است که مردم ما از ائمه مصموم(ع) یاد گرفته اند، ملت ما اهل استقامت و پایداری هستند و همه سختیها را به جام می خرد تا طمع ورزی دشمنان را به خاک مذلت بنشاند.

حسینی با اشاره به توطئه ها و تحریمهای استکبار جهانی ادامه داد: مردم ما با تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری این روحیه را در خود پرورانده اند که در مقابل شرق و غرب ایستادگی کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان امروز چون می دانند که نمی توانند به ایران مقتدر ضربه وارد کنند به سراغ سوریه یکی از متحدان اصلی ما رفته اند تا از این طریق هم به سوریه، حزب الله لبنان و در نهایت جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه مردم ما همه به امام(ره) و مقام معظم رهبری وفادار هستند و بارها این را ثابت کرده اند و در نهایت گردنه سخت تحریمها و فشار اقتصادی دشمنان را نیز پست سر خواهیم گذاشت و نظام اسلامی به عنوان نظامی کارآمد و سربلند برای ملتها مطرح خواهد شد.

وی افزود: با وجود کارشکنی و فشار استکبار جهانی، جمهوری اسلامی ایران همچنان الگوی مسلمانان جهان است و بطور قطع هم در جنگ اقتصادی و هم در جنگ فرهنگی پیروزی از آن نظام خواهد بود.ک/۲

۵۶۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۸۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.