وزیر مسکن: طرح مسکن مهر باید متوقف شود

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: خانه‌سازی به روش مسکن مهر گرفتار کردن دولت‌های آینده و مردم است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) عباس آخوندی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران دربارهٔ سرنوشت مسکن مهر اظهار کرد: این نوع خانه‌سازی گرفتار کردن دولت‌های آینده و مردم است. بسیاری از این واحدهای مسکونی فاقد آب و گاز و فاضلاب و خدمات است و ما در دولت به شدت گرفتار این کار هستیم.

وی گفت: مرتب از من دربارهٔ توقف مسکن مهر سوال می‌شود. این طرح طرح جالبی نبوده و بنابراین باید متوقف شود. اینکه در جاهای نامرغوب و نامناسب خانه ساخت، درست نیست. مسکن فقط چهاردیواری و خانه نیست. مردم حمل و نقل و روابط اجتماعی و خدمات می‌خواهند.

آخوندی گفت: ما به تعهدات دولت قبل پایبندیم اما باید دانست هم اکنون ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر فاقد امکانات است و این طور نمی‌شود کشورداری کرد. نمی‌شود خلق‌الله را به بیابان برد. باید دید هزینه فایده چه بوده است؟

وی همچنین اظهار کرد: قرار بوده که ساخت مسکن مهر به نفع طبقات کم‌درآمد باشد اما عملا به نفع طبقه متوسط شده و بنابراین هدف خود را تامین نکرده است.

همچنین از وزیر مسکن سوال شد: گفته می‌شود که در مورد مسکن مهر نرخ‌های متفاوتی بیش از مبلغ قرارداد گرفته شده که وی در این باره گفت: اینها حرف‌های دولتی نیست. اساس کار این بوده که مبلغی را مردم و مبلغی را بانک‌ها بگذارند. این طرح دولتی نیست که از دولت می‌پرسید. اما در هر حال از آنجا که در دولت قبل بوده ما دربارهٔ تعیین قیمت‌ها تا این لحظه مقاومت کردیم. تا این لحظه هم به همه پیمانکاران اعلام کرده‌ایم که به قراردادهای خود پایبند باشند.

همچنین از وزیر مسکن پرسیده شد، گفته شده که شما طرحی را پیشنهاد کردید که طی آن ابزار مالیاتی تدوین شود تا قرارداد اجاره مسکن از یک سال به سه سال افزایش پیدا کند، آخوندی در این باره گفت: باید لایحه‌اش را تهیه کنیم و به مجلس ببریم و برای آن قانون تصویب کنیم. در این زمینه در حال بحث و بررسی هستیم.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.