وزیر نیرو با مسوولان صدا وسیما دیدار کرد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ‘عزت الله ضرغامی’ در دیدار با ‘مجید نامجو’ و جمعی از معاونین وزارت نیرو از همکاری بیشتر با این وزارتخانه استقبال کرد.

نامجو در گزارشی از رشد ۳۰ درصدی صادرات برق در سال ۹۰ خبر داد و افزود: ظرفیت اسمی نیروگاه های کشور به بیش از ۶۵ هزار مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به رسیدن به مرز خودکفایی در تولید تجهیزات آب و برق تصریح کرد میزان تلفات شبکه آب و برق از ۲۳ درصد به ۱۵ درصد رسیده است.

وزیر نیرو افزود: اجرای هدفمندی یارانه ها باعث شد که مصرف انرژی در بخش خانگی ۱۰ درصد، در بخش عمومی ۱۲ درصد کاهش و در بخش کشاورزی ۱۵ درصد و صنعتی ۵ درصد افزایش داشته باشد که نشان دهنده جهت دهی انرژی به سمت تولید است.

وی گفت: براساس آمار ۱۹ میلیون از ۲۵ میلیون مشترک برق مصرف متوسط و کم دارند و تنها ۴ درصد از مشترکان پس از اجرای هدفمندی یارانه ها بیش از ۲ برابر الگو مصرف کرده اند.

نامجو با بیان اینکه بارندگی امسال تا امروز ۱۷۳ میلیمتر بوده است، ادامه داد: این میزان نسبت به متوسط دراز مدت ۱۹ درصد منفی اما از سال گذشته ۹ درصد بیشتر است.

معاونان وزارت نیرو نیز از صادرات یک میلیارد دلاری صادرات برق و اجرای ۱۳۲ طرح آب و برق در بیست کشور جهان خبر دادند که می توان در انتقال این دانش فنی اطلاع رسانی کرد.

همچنین در این جلسه عنوان شد امکان کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق خانگی بدون کم شدن رفاه خانواده ها وجود دارد که با این کار سالانه ۶۰ میلیارد کیلو وات ساعت معادل ۳۰ میلیارد دلار صرفه جویی خواهد شد.

به گفته معاونان وزیر نیرو، برق فعلی کشور برای ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت کافی است در حالی که سالانه ۴۵ هزار مگاوات تولید کشور برای حدود ۷۵ میلیون نفر مصرف می شود.

فراهنگ**۲۰۲۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۵۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.