وزیر ورزش و جوانان: اعطای مجوز به سایت های همسر یابی را بررسی می کنیم

وزیر ورزش و جوانان: اعطای مجوز به سایت های همسر یابی را بررسی می کنیم

محمد عباسی در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ساماندهی ازدواج جوانان و در جمع خبرنگاران، افزود: وزارت ارشاد به سایت‌های مختلف مجوز می‌دهد، اما پس از تصویب نهایی آیین نامه ازدواج قرار است وزارت ورزش و جوانان و با وزارت ارشاد در زمینه شرایط لازم برای صدور مجوز برای سایت‌های همسریابی مذاکره کند.

وی اظهار کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان با مشارکت دستگاه‌های ذیربط مانند وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان تبلیغات اسلامی به طور مرتب تشکیل جلسه می‌دهد و مهمترین موضوع در جلسه امروز برگزاری هفته ازدواج و ترویج آن مصادف با اول ذی الحجه (ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) با حضرت علی (ع)) بود.

وزیر ورزش وجوانان درباره فعالیت سایت‌های همسریابی تاکید کرد: مشاوره عالمانه یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به ازدواج عالمانه کمک کند، بنابراین ضرورت برخورداری از مراکز مشاوره علمی احساس می‌شود و در نظرسنجی که از جوانان انجام شد آنان نیز این مراکز را ضروری می‌دانستند.

 
سن ازدواج و میزان طلاق در کلان شهرها مانند تهران افزایش یافته است

وی با اشاره به موضوع دوم جلسه امروز ستاد ساماندهی ازدواج جوانان گفت: جامعه ما در زمینه ازدواج با دغدغه‌هایی مواجه است. سن ازدواج و میزان طلاق در برخی نقاط کشور به ویژه کلان شهرها مانند تهران افزایش یافته است، بنابراین برای حل این موضوع لازم است راهکارهایی ارائه شود و از همه فرصت‌های دستگاه‌ها در این زمینه در جهت ترویج ازدواج آگاهانه، پایدار و آسان استفاده شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در این جلسه گزارش‌هایی ارائه شد و مولفه‌های موثر در زمینه ازدواج جوانان مطرح شد. مسکن ووام قرض الحسنه می‌تواند در زمینه ترویج و ترغیب ازدواج جوانان موثرعمل کند.

وی ادامه داد: راهکارهایی که می‌تواند با افزایش طلاق و سن ازدواج مقابله کند در جلسه ستاد ساماندهی ازدواج جوانان مطرح شد و دستگاه‌های مختلف می‌توانند ظرفیت‌های خوبی را در این زمینه ارائه کنند تا امکان پایداری ازدواج جوانان افزایش یابد. همچنین قرار شد تصمیمات گرفته شده در این زمینه در کل کشور به اجرا درآید و به همین منظور وظایفی برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته شد.

عباسی در پایان در پاسخ به پرسش ایسنا در زمینه گزارش‌های ارائه شده به وزارت ورزش و جوانان درباره آیین نامه حمایت از مشاوران جوان گفت: مشاوران جوان از ابداعات دولت نهم بود و تشکیلات مستقلی در دولت دارد و آیین نامه‌ای درباره مشاوران جوان به ما داده نشده است تا درباره آن نظر دهیم یا بازنگری کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه مشخص نشدن اختیارات وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان از سوی مجلس، گفت: اینطور نیست که وزارت جوانان کل موضوعات مربوط به جوانان مانند اشتغال و مسکن را پوشش دهد؛ بلکه بر اساس قانون پنجم توسعه قرار است وزارتخانه‌های مختلف به این موضوع بپردازند و عملکرد آنان در زمینه جوانان را وزارت ورزش و جوانان پیگیری و پایش کند.

عباسی تاکید کرد: اختیارات وزارت ورزش و جوانان همان اختیارات و وظایف سازمان ملی جوانان است.

وی درباره برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) گفت: قرار است مراحل برگزاری این جشنواره در طول سال انجام شود، هفته پیش جلسه‌ای را برای تشریح این طرح برگزار کردیم.

عباسی در زمینه وضعیت آیین نامه ازدواج جوانان اظهار کرد: این آیین نامه در کمیسیون فرهنگی ریاست جمهوری بحث و بررسی شد و باید در دولت مطرح شود.

وی در ادامه گفت:‌ آیین نامه مشاوره ازدواج به دستگاه‌های متعددی مربوط می‌شود و به عنوان مثال به سازمان بهزیستی به برخی از مراکز در این زمینه مجوز داده است.


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.