وزیر کار: صنعت IT ظرفیت ایجاد ۲میلیون شغل در کشور را دارد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح خط مونتاژ بوردهای الکترونیکی در یزد گفت: صنعت آی تی ظرفیت ایجاد ۲ میلیون شغل در کشور را دارد.
 
علی ربیعی در مراسم افتتاح خط مونتاژ بوردهای الکترونیکی در یزد اظهار کرد: مطالعات و بررسی هایی که پیش از این توسط کارشناسان دولت صورت گرفت و در صحبت هایی که با رئیس جمهور داشتیم، بر این موضوع تاکید شد که صنعت حوزه میکروپروسسرها می تواند به عنوان صنعت اول کشور فعالیت کند.
وی افزود: این صنعت می تواند در زمینه اشتغال کمک بسیاری به کشور داشته باشد وافراد بسیاری را در زمینه های مختلف وارد بازار کار کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در قبل صنعت خودرو را به عنوان صنعت اول جهان معرفی می کردند اما امروز براساس بررسی های به عمل آمده، صنعت اول جهان صنعت آی تی است.
ربیعی تصریح کرد: بر اساس مطالعات می توان دو میلیون شغل مرتبط با حوزه آی تی و با تکمیل این حوزه در کشور ایجاد کرد.
وی یکی از مهمترین لازمه های تقویت صنعت در کشور را تقویت تعاونی ها دانست و گفت: از مهمترین ویژگی هایی که در تعاونی های یزد ملاحظه شد، رابطه خوب بین کارآفرین و اشخاصی است که در این صنعت مشغول به کار می باشند که این ویژگی اول مرهون شخصیت اشخاصی است که در تعاونی ها فعالیت می کنند و همچنین یکی از مهمترین ویژگی های تشکیل یک تعاونی به حساب می آید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: اقتصاد ایران در صورتی که بتواند کارآفرینی و نخبگی را وارد بازار خود کند، می تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.
خط مونتاژ بوردهای الکترونیکی با هزینه ای بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۸۰ نفر توسط شرکت تعاونی پیشگامان عصر ارتباطات و در شهرک صنعتی یزد ایجاد شده است.
این خط زمینه لازم برای ورود شرکت های آی تی به تولید دستگاه های خانگی، اسمارت فون ها، تبلت ها و ستاپ باکس ها را فراهم کرده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.