وزیر کشور: احزاب در ناآرامی‌های اخیر موضع گیری نداشتند / قرارداد ۲۵ ساله با چین دستاورد خوب دولت قبل بود

وزیر کشور گفت: در اغتشاشات اخیر جای احزاب خالی بود چرا که لازم است نسبت به مداخله‌گری قدرت‌های خارجی موضع گیری داشته باشند.

وزیر کشور: احزاب در ناآرامی‌های اخیر موضع گیری نداشتند / قرارداد ۲۵ ساله با چین دستاورد خوب دولت قبل بود

به گزارش ممتاز نیوز، احمد وحیدی در همایش خانه احزاب با بیان اینکه انتظار می‌رود احزاب و تشکیلات سیاسی برای رشد و پیشرفت کشور نقش‌آفرینی کنند، گفت: ارتقای ثبات سیاسی، جلب مشارکت مردمی و بیان خواسته ها و نیازهای مردم و تبیین سیاست ها برای مردم از دیگر کارکردهای مهم احزاب است.

وزیر کشور  ادامه داد: حرکت و رفتار احزاب در کشور در حول چهار مولفه منافع ملی، وحدت ملی، امنیت ملی و مصلحت عمومی شکل می‌گیرد و همه احزاب این چهار عنصر مهم را مد نظر دارند و باید داشته باشند.احزاب باید نیازمندی‌های جامعه را در شرایط خاص تشخیص دهند و با گفتمان صحیح به تبیین مسائل برای مردم بپردازند.

وحیدی با اشاره به قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: این قرارداد یکی از دستاوردهای خوب دولت سابق بود، اما در فضای رسانه‌ای ابهامات نسبت به این قرارداد شکل گرفت که لازم است در این ارتباط احزاب به شکل منصفانه و علمی موضوع و اهمیت قرارداد و تاثیرات مثبت آن را برای اقتصاد کشور برای مردم تشریح کنند.

وی تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر هم جای احزاب خالی بود و لازم است نسبت به مداخله‌گری قدرت‌های خارجی موضع‌گیری داشته باشند. موضع احزاب در این شرایط باید روشن باشد.

وزیر کشور به ضرورت تقویت فضای گفت‌وگو میان جریان‌های حزبی در کشور تاکید کرد و گفت: سه جریان اصلی درکشور یعنی اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقلین باید دائم در گفت‌وگو و تبادل اندیشه باشند و باید از این ظرفیت برای رشد و پیشرفت کشور بهره گرفت. اختلاف نظر نباید طوری برجسته شود که به دشمنی و اصطکاک معنا شود. وزارت کشور بر اساس اصول قانون اساسی به دنبال تقویت و نقش آفرینی موثر احزاب است و باید از این ظرفیت برای پیشرفت کشور به نحو مناسبی بهره گرفت.

وحیدی اظهار کرد: احزاب یک سرمایه و ظرفیت بزرگ برای رشد و پیشرفت کشور هستند و رسالت سنگین ایجاد وفاق اجتماعی را در کشور بر عهده دارند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.