وزیر کشور: امسال به نسبت سال‌های قبل کاندیداهای کمتری رد صلاحیت شدند

۲۶اردیبهشت،

مصطفی محمد نجار دربارهٔ اعلام اسامی تأییدشدگان انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: فردا اسامی رسمی تایید شده انتخابات شورای شهر اعلام می‌شود.

وی افزود: کسانی که اسامی آن‌ها در این انتخابات از سوی شورای نگهبان تایید نشده است چهار روز فرصت دارند اعتراضات خود را اعلام کنند، لذا کسانی که در انتخابات روستاها و شهرها ثبت نام کرده‌اند به ترتیب باید به هیئت‌های شهرها و استان‌ها مراجعه کنند.

وزیر کشور با اشاره به اتمام فرآیند ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: اسامی تمام نامزدان را برای بررسی صلاحیت آن‌ها به شورای نگهبان ارسال کرده‌ایم، لذا شورای نگهبان می‌تواند در فرصت پنج روزه که تا ۱۰ روز نیز قابل تمدید است صلاحیت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

نجار با بیان این که تبلیغات کاندیدای ریاست جمهوری پس از اعلام رسمی تایید صلاحیت آن‌ها از سوی شورای نگهبان رسماً و قانوناً آغاز می‌شود، تاکید کرد: کاندیداها تا زمان اعلام تأییدشان از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تخلفات تبلیغاتی زودهنگام ریاست جمهوری تاکنون به شما گزارش داده شده است، گفت: شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی، این‌گونه تخلفات را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور برگزارکننده انتخابات است، تصریح کرد: تعداد کاندیداهای رد صلاحیت شده در آستانه انتخابات امسال نسبت به سال‌های قبل بسیار کم‌تر است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.