وزیر کشور: نمی‌توان گفت آواربرداری متروپل کی تمام می‌شود

وزیر کشور با اشاره به وضعیت آواربرداری در محل حادثه متروپل گفت: باید با احتیاط کامل حرکت کرد زیرا هر لحظه ممکن است این سازه ناپایدار فرو بریزد و به این دلیل، کار حساسیت و ریسک‌پذیری بالایی دارد و باید کاملا دقت شود.

وزیر کشور: نمی‌توان گفت آواربرداری متروپل کی تمام می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، احمد وحیدی با اشاره به وضعیت فعلی امدادرسانی و آواربرداری در محل حادثه متروپل اظهار کرد: این واقعه تلخ را به مردم شریف آبادان به ویژه خانواده درگذشتگان تسلیت عرض می‌کنیم. بلافاصله پس از وقوع حادثه، همه مسئولان استانی و محلی ظرفیت خود را جمع کردند تا بتوانند این واقعه را مهار کنند.

وی ادامه داد: در وهله اول نجات دادن افراد زیر آوار مهم بود که تعداد قابل توجهی از هم‌وطنان نجات پیدا کردند اما آواربرداری همچنان ادامه دارد. از روز گذشته همه دستگاه‌ها از جمله استانداری، فرمانداری، هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، نیروهای انتظامی و نظامی و ظرفیت پالایشگاه آبادان فعال بوده‌اند.

وزیر کشور گفت: مشکلی وجود دارد و آن هم سازه ناپایداری است که در کنار سازه فروریخته است و این، کار را سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کند و باید با احتیاط کامل حرکت کرد زیرا هر لحظه ممکن است این سازه ناپایدار فرو بریزد و به این دلیل، کار حساسیت و ریسک‌پذیری بالایی دارد و باید کاملا دقت شود.

وی ضمن درخواست از مردم آبادان برای دور ماندن از محل حادثه عنوان کرد: از همه مردم عزیز آبادان که صبوری می‌کنند درخواست می‌کنیم در این محل حضور پیدا نکنند زیرا منطقه خطرناکی است و حضور آن‌ها کار را برای مجریان سخت می‌کند بنابراین باید خارج از منطقه باقی بمانند.

وحیدی گفت: به دلیل حساسیت موجود و سازه ناپایدار، طبیعتا کار باید با دقت پیش برود. دقیقا نمی‌توان گفت آواربرداری متروپل کی تمام شود اما همه تلاش بر این است که هرچه زودتر بتوانیم عزیزانی را که احتمالا در برخی طبقات محبوس شده‌اند، پیدا کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: تاکنون ۱۰ نفر از شهروندان در حادثه متروپل جان باخته‌اند و ۳۲ نفر نیز زخمی شده‌اند که وضع مساعدی دارند. امیدواریم که با تلاشی که صوت می‌گیرد بتوانیم با سرعت‌بخشی بیشتر به آواربرداری، کار را سریعتر انجام دهیم.

وحیدی در پایان با اشاره به وضعیت امکانات گفت: خوشبختانه کمبوی نداریم و امکانات به اندازه کافی در منطقه وجود دارد اما با توجه به محدودیت محیطی و وجود سازه‌ها، روند کار را باید با حساسیت دنبال کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.