وسواس زیاد در انتخاب همسر از علل اصلی افزایش سن ازدواج

یک کارشناس مذهبی گفت: مبتلا شدن به وسواس زیاد در انتخاب همسر و افزایش و نگرانی خصوصاً در دختران از علل اصلی افزایش سن ازدواج است.

زیرک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: ازدواج یکی از نیازهای آدمی است که دین مقدس اسلام به آن اهمیت فراوانی داده است.
 
وی در ادامه افزود: افزایش بی سابقه سن ازدواج مشکلات فراوانی به دنبال خواهد داشت که می تواند مشکلاتی از قبیل افسردگی و از بین رفتن نشاط در جوانان، مبتلا شدن به وسواس زیاد در انتخاب همسر و افزایش اضطراب و نگرانی خصوصاً در دختران می شود.
 
زیرک کارشناس مذهبی تاکید کرد: افزایش سن ازدواج باعث بالا رفتن جرایم و آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و بی بند و باری، طلاق، روابط سرد همسران و مانند آن نه تنها موجب از هم پاشیدگی خانواده شده است بلکه باعث سلب اعتماد جوانان از ازدواج گردیده است.
 
وی تصریح کرد: نوع نگاه های خانواده به ازدواج عوض باید تغییر کند و بدانند که ازدواج یک ضرورت و یک نیاز فطری طبیعی است که در اسلام عجله در آن سفارش شده مخصوصاً در زمانی که در آن وسایل گناه زیاد شده است.
زیرک خاطر نشان کرد: اگر در جامعه ساده زیستی و استفاه از حداقل امکانات ارزش شود سن ازدواج کاهش پیدا می کند و آسیب های اجتماعی کمتر می شود./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.