وضعیت جسمانی وخیم حاکمان عربستان/ نگرانی آمریکا از وقوع جنگ قدرت

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه الحرمین در مطلبی با عنوان “بیماری حاکمان عربستان و نگرانی آمریکایی ها” آورده است: برخی اطلاعات درج شده در رسانه ها از درگیری های داخلی در عربستان به دنبال بیماری رهبران رده اول و کهولت سن آنها حکایت دارد.

این پایگاه می افزاید: منابع وابسته به مخالفان سعودی که در تبعید به سر می برند، اعلام کرده اند که عربستان در آستانه تحولات مهمی است که این موضوع نگرانی آمریکا را به دنبال داشته است و سبب شده است آمریکا مسئولان امنیتی و سیاسی خود را به این کشور اعزام کند تا از نزدیک تحولات آن را زیر نظر داشته باشد.

پایگاه الحرمین نوشت: نگرانی آمریکایی ها به سبب بیماری تصمیم گیرندگان ارشد عربستان است به ویژه اینکه اخباری از نایف عبدالعزیز که برای مداوا در خارج کشور به سر می برد منتشر شده است.

این اخبار حاکی که ولیعهد عربستان قدرت تکلم خود را از دست داده است و به فرزندانش پیغام داده است که مواضع خود را تقویت کنند.

همچنین ملک عبدالله از اختلالات ذهنی رنج می برد و نمی داند در اطرافش چه می گذرد و از همین رو مقرن بن عبدالعزیز، بندر بن سلطان و سعود الفیصل اداره کشور را در دست گرفته اند.

پادشاه عربستان در حالی که از بیماری پارکینسون رنج می برد که در معرض فلج شدن دائمی نیز قرار گرفته است و این وضع نابسامان جسمانی تصمیم گیرندگان سبب شده واشنگتن برای جلوگیری از جنگ قدرت میان خاندان حاکم وارد عمل شود.

شایان ذکر است تعداد زیاد شاهزادگان سعودی که برخی آمار آنها را بیش از۶هزار شاهزاده می دانند و هر کدام سودای قدرت را در سر می پرورانند بر احتمال آغاز جنگ قدرت در شبه جزیره عربستان پس از مرگ ملک عبدالله افزوده است.سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان وی که ۳ تا ۴ سال از “ملک عبدالله” کوچکتر بود بسیار دوست داشت روزی بر جایگاه وی تکیه زند. اما شاهزاده سعودی این آرزو را به گور برد تا ملک عبدالله همچنان پادشاه بماند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.