وضعیت دلارهای پرداختی در خصوص گزارش دیوان محاسبات باید شفاف شود

رییس قوه قضاییه با اشاره به گزارش دیوان محاسبات گفت: وضعیت همه دلارهای پرداختی باید شفاف شود، اعلام فساد برای مردم اطمینان بخش نیست بلکه باید به مردم گزارش مبارزه بافساد و بازگشت بیت المال را داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از قوه قضاییه، آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه امروز اول اردیبهشت ماه، در خصوص گزارش دیوان محاسبات گفت: همه باید از «نظارت» و «شفافیت» استقبال کنند؛ نظارت گریزی امرناپسندی است.

وی با بیان اینکه وضعیت همه دلار‌های پرداختی باید شفاف شود، تصریح کرد: اعلام فساد برای مردم اطمینان بخش نیست بلکه باید به مردم گزارش مبارزه بافساد و بازگشت بیت المال را داد.

رییس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: پرونده‌های برخی از دریافت کنندگان دلار‌های ۴۲۰۰تومانی در دادسرا در حال رسیدگی است و برخی دیگر منجربه صدور حکم شده و درحال اجرای حکم است.

وی افزود: بار‌ها گفته ایم که دولت باید اقدام به اصلاح ساختار‌های فسادزا کند.

رییسی اظهار کرد: به دستور رئیس دستگاه قضا سازمان بازرسی به موضوع جوجه کشی ورود کرده است.  جوجه کشی هم اقدام غیرقانونی بود هم غیرشرعی هم غیراخلاقی؛ توجیهات برخی متولیان امر هم غیرقابل قبول و بدتر بود.

وی بیان داشت: اینکه چنین اقدامی رویه بوده است مطلقا قابل قبول نیست و  اقتصاد سلامت بالاخص درحوزه غذا و دارو نیازمند مدیریت و نظارت بهینه است.

رییس قوه قضاییه یادآور شد: برای کالا‌های کشاورزی باید به موقع تدبیر کرد؛ هم بر بازار تولید هم توزیع و مصرف باید نظارت شود و درسال جهش تولید نظارت و شفافیت باید تشدید گردد.

این خبر تکمیل می‌شود…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.