وضعیت سربازی مشمولان مقیم دبی با حضور معاون نظام وظیفه بررسی شد

به گزارش ایرنا، سرهنگ ‘محمدرضا اکبرحلوایی’ معاون امور مشمولان نظام وظیفه روز سه شنبه در این نشست که در محل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی برگزار شد، گفت: بر اساس قانون، افرادی که تا قبل از سال ۱۳۸۳ ( پایان ۱۳۸۲ ) از کشور خارج شده و مقیم خارج به حساب می آیند، می توانند با پرداخت ۱۰ میلیون تومان از خدمت سربازی معاف شوند. در داخل کشور خرید خدمت سربازی نداریم.

وی افزود: همچنین کسانی که تا مهر ماه ۱۳۸۵ (پایان شهریور ) به خارج از کشور رفتند و اکنون در حال تحصیل در یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم هستند، می توانند سالی دو بار به کشور مراجعت کنند که مدت زمان آن حداکثر سه ماه خواهد بود.

سرهنگ حلوایی هدف از سفر خود به دبی را آشنایی مشکلات هموطنان مقیم و حل مشکلات آنان در زمینه وضعیت نظام وظیفه در محل اقامت آنان ذکر کرد و اظهار داشت: سازمان نظام وظیفه عمومی تعامل مطلوبی با وزارت امور خارجه دارد و با تشکیل یک کمیته، هر دو یا سه هفته یک بار درباره وضعیت ایرانیان مقیم خارج جلسه دارد و مسایل و مشکلات آنان را پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه هر نوع تصمیم گیری جدید در قانون نظام وظیفه عمومی برای مشمولان خارج کشور از طریق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج به اطلاع خواهد رسید، گفت: در زمان حاضر مطابق قانون فعلی، شرایط انواع معافیت های پزشکی، کفالت و یا تحصیلی در سایت اطلاع رسانی پلیس درج شده است.

وی تصریح کرد: هموطنان مقیم خارج کشور همچنین می توانند سوالات خود را از طریق سایت پلیس ارسال و پاسخ را دریافت کنند.

خاورم/۱۵۵۶/د/۱۳۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۵۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.