وضعیت سلامتی در حاشیه کلانشهرها به اندازه روستاها هم پیشرفت نکرده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد متاسفانه هنوز به طور کامل ضرورت ابعاد اجتماعی و معنوی سلامت در جامعه جهانی و کشور ما تبیین نشده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دکتر قاضی زاده در جلسه شورای راهبردی سلامت شهرداری تهران در دفتر وزیر بهداشت گفت: ابتدا باید ابعاد، مرزها، مداخلات و وظایف سلامت اجتماعی و معنوی تبیین شود، هرچند سازمان های بین المللی بسیاری در این خصوص کار کرده اند، ولی هنوز ابعاد این بحث مهم ناشناخته مانده است.

وی به گام های مثبت قانون برنامه پنجم توسعه برای سلامت اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: برای توسعه سلامت اجتماعی ایجاد بعضی زیرساخت ها مانند اصلاح ساختار شبکه، نیروی انسانی و منابع لازم باید پیش بینی شده و حضور همه ذینفعان در آن لحاظ شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متاسفانه وضعیت سلامتی در بعضی از مناطق حاشیه ای کلانشهرها که ۳۰ درصد جمعیت شهرها را تشکیل می دهند از روستاها هم بدتر است.

وی افزود: البته مداخلات در این حوزه باید با هماهنگی کامل وزارت بهداشت و شهرداری ها صورت گیرد تا نتیجه بخش باشد.

دکتر قاضی زاده به توسعه سواد سلامتی در جامعه و بین مردم تاکید کرد و بیان داشت: سواد سلامتی مردم از حوزه پیشگیری تا درمان باید افزایش یابد و در این راه باید از صدا و سیما و آموزش و پرورش نیز کمک گرفت./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.