وضعیت سهام ۸ شرکت بیمه دربازارهای بورس

۲۰م آذر ،

بینا- در معاملات امروز بیست و یکم آذرماه، سهام هشت شرکت بیمه ای در بازارهای بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت.
به گزارش بینا، بازار سرمایه امروز، شاهد افزایش حجم در نماد شرکتهای بیمه بود. این موضع از این نظر مهم است که بیشتر این معاملات بصورت خرد و نه عمده انجام شده است. بیشترین حجم معاملات سهام به بیمه آرمان تعلق گرفت که بیش از ۴میلیون و ۳۰۰هزار سهم را روی تابلو برد و بعد از آن هم بیمه نوین با بیش از ۳میلیون و ۲۰۰هزار سهم در جای دوم بود. بیمه های ما و میهن هم سهمی برای دادوستد روی تابلو نبردند. اما از سوی دیگر بیمه آرمان به تاریخ سوم دی ماه معامله عمده ای در پیش دارد که طی آن سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ۱۵ درصد از سهام این شرکت را به قیمت پایه ۲۵۰۰ریال به حراج خواهد گذاشت. در مجموع به نظر می رسد صنعت بیمه در بازار سرمایه تمایل به صعود و افزایش قیمتها دارد و قیمتهای پایانی عموما مثبت بسته می شوند می توان گفت که احتمالا این گروه در آستانه تغییر روند قرار دارد. همچنین، شاخص صنعت بیمه در بورس امروز ۰٫۰۰۶ درصد افزایش داشت و به رقم ۱۵۷۱ رسید.
سایر معاملات شرکتهای بیمه بدین صورت بود:
بیمه ملت نسبت به روز قبل ۰،۱۸ درصد افزایش داشت. در این نماد ۵۰۷,۷۸۱ سهم به ارزش ۵۵۸ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۱,۰۹۹ ریال بسته شد.
بیمه آرمان با حجم معاملات ۴,۳۳۷,۸۰۰ سهم به ارزش ۸،۰۲۴ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم با افزایش ۲،۷۸ درصدی به رقم ۱,۸۵۰ ریال رسید.
بیمه نوین نیز حجم معاملاتی برابر ۳,۲۹۴,۹۳۴ سهم به ارزش ۵,۵۶۵ میلیون ریال داشت و قیمت پایانی آن با ۰،۱۲ درصد افزایش،  ۱,۶۸۹ ریال بود.
نماد “بپاس” نیز با افزایش ۲٫۷۰ درصدی و مبادله ۱۷،۹۴۶ سهم به ارزش ۳۸میلیون ریال و با قیمت پایانی ۲,۰۹۲ ریال بسته شد.
در بیمه دانا ۱۲,۶۵۶ سهم به ارزش ۵۴ میلیون ریال داد و ستد شد که این نماد  با کاهش ۰٫۶۰  درصدی و با قیمت پایانی ۴,۴۴۰ ریال بسته شد.
بیمه البرز با افزایش ۰٫۰۸ درصدی و حجم ۱۲,۴۱۴  سهم به ارزش ۵۰ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۳,۹۴۹ ریال، بیمه پارسیان نیز با حجم ۱۱,۴۹۷ سهم به ارزش ۲۵ میلیون ریال و قیمت پایانی ۲,۲۰۹ ریال به کار خود پایان دادند.
بیمه آسیا بدون تغییر باقی ماند. در این نماد ۱۰,۱۳۴ سهم به ارزش ۲۷ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۲٫۷۰۲ ریال بسته شد.
بیمه میهن ۳٫۴۶ درصد افزایش داشت و با حجم معاملات ۲,۵۰۰ سهم به ارزش ۳ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم ۱,۱۹۵ ریال بود.
شاخص کل بورس با ۰٫۳۸ درصد افزایش به رقم ۳۳۸۸۹ رسید. بدلیل نزدیکی به پایان ماه و نیز اینکه بسیاری از شرکتهای سرمایه گذاری سال مالی شان انتهای آذرماه است بصورت طبیعی عرضه ها در بازار بسیار است.بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس مربوط به پتروشیمی پردیس با ۳۷و بیشترین تأثیر منفی هم مربوط به فوباد مبارکه با ۱۹ واحد تأثیر بود . همچنین در معاملات امروز تعداد ۲۸,۵۷۴ میلیون سهم به  ارزش ۱,۱۵۵,۰۹۴٫۲۲ میلیون ریال در بازار بورس مورد معامله قرار گرفت.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.