وضعیت فروشگاه‌های محصولات الکترونیک و کامپیوتری در این روزها

نوشته شده توسط علیرضا مجیدی در تاریخ ۲۲ شهریور

مسلما نمی‌شود انتظار داشت که در شرایط دشوار اقتصادی، کسی از خودگذشتگی و ایثاری انجام بدهد، اما به گمانم نوع رفتار ما با هم می‌تواند بسیار حرفه‌ای‌تر و بزرگمنشانه‌تر باشد.

متأسفانه این چند روز در بازار آنلاین و آفلاین  دست‌کم در قسمت محصولات الکترونیک شاهد رویه‌ای ناپسند هستیم، این فروشگاه‌ها با شفافیت در مورد قیمت به‌روز شده یا امکان فروش محصولات خود، ‌اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

همان طور که در اول پست گفتم، انتظار نداریم که صاحبان این فروشگاه‌ها با قیمت‌های یک هفته پیش، کالاهای خود را به فروش برسانند، اما گویا این فروشگاه‌ها می‌خواهند از یک سو به روشنی توقف فروش بسیاری از محصولات خود را به امید بالا بردن بهای فروش اعلام نکنند و از سوی دیگر وقتی یک مشتری سفارشی را ثبت می‌کند یا می‌خواهد مشاوره بگیرد، هیچ تماسی را پاسخ نمی‌دهند.

پیش از این در مورد بعضی از فروشگاه‌ها شاهد بوده‌ایم که حتی بعد از نهایی شدن سفارش و واریز وجه، در صورت بالا رفتن قیمت ارز، آنها در تماسی مجدد، خواستار واریز وجه اضافی می‌شدند.

این یکی دو روزه تلاش من برای تماس با سه فروشگاه آنلاین که هر سه جزو بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین ایران هستند، بی‌ثمر ماند.

اینگونه رفتار غیرحرفه‌ای و خالی از شفافیت، باید تغییر پیدا کند.

البته امیدوارم که من اشتباه کرده باشم و همه چیز تصادفی بوده باشد.

«یک پزشک» آمادگی دارد پاسخ صاحبان این فروشگاه‌ها را در این زمینه یا در مورد دشواری‌های حرفه‌ای کارشان در همین جا منعکس کند.

Print FriendlyPrint Get a PDF version of this webpage PDF

پستهای مشابه

  1. Etsy، فروشگاه آنلاین نمونه!
  2. کامپیوتری برای کار با سرویس‌های وب ۲٫۰
  3. اختصاصی «یک پزشک»: نگاهی به فروشگاه‌های مایکروسافت و سونی
  4. زاویه جادویی ۷۰ درجه، برای فروش بیشتر لپ‌تاپ‌ها در فروشگاه‌های اپل
  5. استفاده دیگری از کینکت: ویترین تعاملی فروشگاه


یک پزشک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.