وضعیت فروش خودروهای چینی در ایران

وضعیت فروش خودروهای چینی در ایران بازار خودرو چین در سال ۲۰۱۱ با رقم ۱۸٫۵ ملیون دستگاه خودرو جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان حفظ کرد. در سال‌های اخیر این بازار به لطف رشد سریع اقتصادی این کشور، پیوسته رشد چشمگیری داشته و به میعادگاه همه خودروسازان معتبر از جمله خودروسازان آمریکایی، اروپایی، ژاپنی، کره‌ای و… تبدیل شده است که این توجه ویژه در وقایعی مثل نمایشگاه‌های سالانه خودرو در شهرهای پکن و شانگهای همیشه نمود پررنگ و برجسته‌ای داشته است. طبق پیش‌بینی‌ها این بازار در سال ۲۰۲۰ به رقم شگفت انگیز ۳۰ میلیون دستگاه خواهد رسید که مبین سطح تکنولوژیکی و کیفی بسیار بالای این بازار خواهد بود. در این میان خودروسازان وطنی چین نیز در حدود ۱۰ سال اخیر به موفقیت‌های بی‌نظیری رسیده‌اند که در این بین Chery، Jack ، Geely، Lifan ، Great Wall ، BYDاز برندهای معتبر صنعت خودرو چین هستند. در طول ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۲ میلادی در مجموع ۸۸۷ هزار و ۶۰۴ دستگاه خودرو توسط خودروسازان چینی در داخل این کشور به فروش رسیده است که در این میان خودروسازی چری با مجموع ۲۲۳ هزار و ۶۱۰دستگاه فروش در ۵ ماه اولیه سال جاری بیشترین میزان فروش داخلی را با سهم ۲۵ درصدی در میان این شرکت به دست آورده است. در عین حال شرکت جیلی با ۱۸۲ هزارو ۶۰۴ دستگاه فروش و BYD با فروشی معادل ۱۷۵ هزار و ۲۹۸ دستگاه خودرو به ترتیب در جایگاه دوم و سوم فروش در کشور چین قرار دارند. پس از آن Great wall، Jack و Lifan به ترتیب با فروش ۱۷۳ هزار و ۲۹۸، ۷۷۴۸ ۶ و ۵۴۹۸۶ دستگاه خودرو در مدت زمان ارائه شده، در انتهای جدول فروش برندهای چینی در کشور چین جای گرفته‌اند.
اخبار خودرو – فروش اقساطی خودرو

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. امیر احسان تبریکیان:

    کی از مشتریان داخلی که در پی تبلیغات فراوان اقدام به خرید یک خودرو چینی(لوبو) با قیمت ۱۴۳ میلیون ریال از بم خودرو کرده هم اکنون از خرید خود بسیار پشیمان است زیرا نه تنها خودرو وی از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است بلکه خدمات پس از فروش فوق العاده ضعیفی نیز دارد به طوریکه حتی جزئی ترین مشکلات فنی این خودرو، وی را دچار مشکلات فراوانی کرده است.
    وی در این باره اظهار داشت که از زمان خرید خودرو یعنی آبان ماه سال گذشته تا کنون این خودرو مشکلات فراوانی را برای او ایجاد کرده به طوری که او مجبور شده برای رفع این مشکلات، خودرو خود را طی مدت طولانی به مراکز خدمات پس از فروش مربوطه بسپارد.
    این خریدار خودرو چینی اضافه کرد: برای تعمیر شیشه بالابر حدود دو ماه خودرو در نمایندگی بود و مدت زمان تعویض فیلتر روغن هم به قدری طولانی شد که با مراجعه به نمایندگی درخواست دریافت فیلتر را کردم تا شخصاً اقدام به تعویض آن نمایم اما مسئولین به دلیل نبود قطعه نیاز بنده را برطرف نکردند!

  2. امیر احسان تبریکیان:

    خودروی چینی از خودروهایی نظیر پراید و محصولات ایران خودرو بهتر است
    اما مدتی است نمایندگی و خدمات پس از فروش مدیران خودرو و کرما موتور به تقلید از ایران خودرو مشتریان را دست به سر می کنند
    خودروهای ام وی ام تمامی مدلها از نبود کلاچ خوب و مستحکم و نرمک رنج می برند و این خودرو ساز تا کنون عزمی برای برطرف نمودن این ایراد نکرده است اگر این روند ادامه یابد مشتریان خودرو های دیگری را جایگزین خواند نمود و البته بازار ای خودرو ها کساد خواهد گردید

  3. Bruno:

    Didn’t know the forum rules allowed such brliliant posts.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.