وضعیت معیشتی عشایر بازفت خوزستان مورد بررسی یک هیات ژاپنی قرارگرفت

این بازدید سه روزه به همراهی کارشناسانی از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، امور عشایری و جهاد کشاورزی خوزستان انجام شد و در جریان آن ابعاد مختلف زندگی، معیشت، کوچ و وضعیت دام عشایر منطقه بازفت مورد بررسی علمی قرار گرفت.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان روز پنجشنبه در این ارتباط به ایرنا گفت:این هیان ژاپنی در خلال این دیدار روش های مدیریت مشارکت جنگل و مرتع در منطقه عشایری بازفت را نیز بررسی کرده و پیشنهادهایی برای تامین بهتر معیشت عشایر این منطقه از طریق ترویج باغداری ، کاشت گیاهان دارویی و پرورش زنبور عسل در کنار دامداری ارایه کرد.

‘شهریار بذرکار’ افزود: با توجه به تردد و کوچ منطم عشایر بازفت به مناطق قشلاقی اندیکا و مسجدسلیمان و مناطق ییلاقی چهارمحال و بختیاری، مسیر حرکت عشایر منطقه بازفت و چگونگی استقرار در مناطق ییلاقی و قشلاقی مورد توجه این هیات ژاپنی قرار گرفت.

سرپرست تیم اعزامی آژانس همکاری بین المللی ژاپن هدف اصلی سفر این هیات را بررسی وضع معیشت عشایر بازفت و ارایه روش ها و پیشنهادهایی برای کاهش فشار بر اراضی جنگلی و مرتعی با مشارکت عشایر منطقه بازفت عنوان کرد.

‘سه ایچی میشیما’ افزود: هیات ما راه های ترویجی و معیشتی جایگزین از جمله باغداری ، زنبورداری و کسب مهارت های فنی در کنار شغل اصلی عشایر به منظور افزایش درآمد آنان را نیز به ارایه کردند.

بنا به این گزارش اعضای هیات آژانس همکاری بین المللی ژاپن که در زمینه های جنگل و مرتع داری ، توسعه روستایی و آموزش فعالیت دارد در نشستی مشترک با مسوولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ، جهاد کشاورزی و امور عشایری خوزستان شرکت کرده و گزارش این سفر علمی و تحقیقی را به دستگاه های مربوطه ارایه کردند.

عشایر منطقه بازفت حدود ۳۰۰هزار راس دام را در اختیار دارند.

ک/۳ ۶۴۶/۶۴۱/ ۶۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۰۲۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.