وضعیت نگران کننده بافت‌های فرسوده

۲۵اردیبهشت،

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با اشاره به وقوع زمین لرزه طی هفته های اخیر در بجنورد و سایر شهرستان‌ها گفت: وضعیت بافت‌های فرسوده نگران کننده است که مسئولان اجرایی باید نسبت به نوسازی و بهسازی این مناطق اعطای تسهیلات ویژه ای را در نظر بگیرند.

به گزارش Consbank، غلامرضا عوض زاده در خصوص آمادگی این ستاد هنگام وقوع زمین لرزه و بروز اتفاق اظهارداشت: افزایش تجهیزات و امکانات امداد و نجات به خصوص افزایش شمار پایگاه امدادی در سطح جاده‌های خراسان شمالی از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

 وی افزود: احداث و تکمیل اردوگاه اضطراری جمعیت هلال احمر شهرستان بجنورد واقع در منطقه تخته ارکان و احداث آشیانه بالگرد در آن منطقه در حال اجراست. به نقل از عوض زاده طی سال قبل برای آماده سازی سالن‌های چند منظوره در بخش پایگاه‌های آتش نشانی های استان شش میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 وی با انتقاد از عملکرد بعضی از بیمه گذاران در زمان تعهد به قراردادهایشان، ادامه داد: این عملکرد سبب شده است تا عموم مردم رغبتی برای افزایش خدمات بیمه‌ای خود نداشته باشند اما اقشار مختلف جامعه بیمه‌هایی همچون، بیمه ساختمان و آتش سوزی را مورد توجه خود قرار دهند.

 این مقام مسوول بیان کرد: ستاد مدیریت بحران خراسان شمالی به منظور پیشگیری از افزایش خسارات ناشی از بروز بلایای طبیعی همچنین اجرای اقدامات سریع و مناسب در زمان اتفاق این بلاها در استان، اجرای پروژه‌های عمرانی، مقاوم سازی، تامین و تجهیز امکانات امدادی، توانمندسازی نیروهای امدادی و آموزش اقشار مختلف جامعه را در دستور کار قرار داده است.

 به گفته وی، ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در زمینه اجرای اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی در هنگام بروز رخدادهای طبیعی ۱۴ کارگروه آمادگی در برابر بحران را در استان تشکیل داده است که کارگروه‌های آموزش و امداد و نجات، زلزله، بیمه، بازسازی و تامین ماشین آلات از جمله آن‌ها می باشند.

عوض زاده تصریح کرد: این ستاد برای مدیریت بحران در زمینه بروز زلزله در استان، مطالعات طرح خطر پذیری زلزله به منظور بررسی وضعیت گسل‌های فعال استان را از سال ۸۹ در دستور کار قرار داده است که اجرای این مطالعات با اداره کل راه و شهرسازی است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.