وضع تحریم‌های جدید علیه ایران نتیجه تشتت در سیستم تصمیم‌گیری آمریکا

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا دچار تشتت در تصمیم‌‌گیری درباره ایران شده البته ایالات متحده هزینه‌های بسیار سنگینی در عدم همکاری با ایران در مسائل منطقه‌ای داده است.

 

حسین معین‌آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، درباره احتمال تصویب تحریم‌های جدید توسط آمریکا بر علیه کشورمان گفت: بعید به نظر می‌رسد که اوباما مصوبه مجلس سنا را که با دو سوم آراء به تصویب رسیده باشد را وتو کند.

وی تصریح کرد: منافع ایالات متحده اقتضا می‌کند که با ایران همکاری کند اما وضع تحریم‌های جدید بر خلاف گفته‌های آ‌ن‌ها در مذاکرات ژنو است.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: پنج عضو گروه ۵+۱ از  توافق ژنو راضی هستند و وضع تحریم‌های جدید بر این توافق‌نامه تأثیر منفی می‌‌گذارد.

معین‌آبادی افزود: آمریکا دچار تشتت در تصمیم‌‌گیری درباره ایران شده البته ایالات متحده هزینه‌های بسیار سنگینی در عدم همکاری با ایران در مسائل منطقه‌ای داده است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: تعارض بین قوه مجریه و مقننه در آمریکا باعث شده که همواره رفتار متناقضی از دولتمردان آمریکایی شاهد باشیم البته تأثیرگذاری صهیونیست‌ها بر قوه مقننه این کشور بسیار مشهود است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.