وضع تولید خودرو نگران کننده است

۱۶م دیماه ،

سید محمد بیاتیان – نماینده مردم بیجار و حسن آباد

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وضع تولید خودرو نگران کننده است

در حال حاضر وضع خطوط تولید خودروسازان نشان می دهد که شرایط نگران کننده ای بر این صنعت حاکم است.

به گزارش «عصرخودرو» به نقل از موج، سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار و حسن آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب اظهار داشت: جای بسی تاسف دارد که تاسیسات و تجهیزات خطوط تولیدی صنعت خودروسازی که با تلاش بسیار طی سالهای قبل به نقطه کنونی رسیده است، امروز به سبب رکود اقتصادی دچار بحران شود و طبق ملاحظاتی که از خطوط تولید یکی از خودروسازان داشتیم باید گفت که خودروسازان با یک سوم و گاهاً با یک پنجم ظرفیت در حال تولید می باشند.
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حل این معضل امیدواریم که مسئولان دلسوز نظام اعم از مجموعه مجلس و دولت کمک کنند تا این وضعیت نابسامان و نگران کننده که در صنعت خودرو بوجود آمده است پایان یابد و شاهد رونق دوباره تولید در این بخش بزرگ صنعتی باشیم.
وی با اشاره به اهمیت صنعت خودروسازی در کشور متذکر شد: صنعت خودرو با توجه به چرخه عظیم اقتصادی در کشور و همچنین وابستگی اقتصادی پنج میلیون نفر از اشخاص جامعه به این بخش، باید با برنامه ریزی های مختلف به دنبال رشد و شکوفائی این بخش بود تا شاهد درآمدزائی بیشتر در اقتصاد و همچنین صادرات محصولات در این صنعت مهم باشیم.
بیاتیان در خصوص لزوم حمایت از صنایع داخلی اضافه کرد: مجلس با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری جلسات متعددی را در راستای ارتقای سطح تولید ملی به خصوص در صنعت خودرو انجام داده است و در این جلسات که با حضور خودروسازان و مسئولان وزاتخانه های مربوطه و شرکت های خصوصی قطعه سازی برگزار شد، دولت ملزم به تزریق نقدینگی در صنایع خودروسازی و تصمیم گرفته شدکه بصورت اورژانسی ۵۰۰ میلیارد تومان برای کمک مقطعی به خودروسازان پرداخت شود تا این صنعت از رکود فعلی نجات پیدا کند.
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص دلایل عدم پرداخت این مبلغ به خودروسازان، اظهار کرد: پس از الزام مجلس به پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان به صنعت خودرو کشور، دولت یک سری تکالیف را برای خودروسازان در نظر گرفت و بواسطه همین تکالیف پرداخت تسهیلات به این بخش به تعویق افتاده است!
بیاتیان ابراز امیدواری کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تسریع در پرداخت این تسهیلات را با شدت بیشتری پیگیری خواهد کرد و در جلسات آتی به دولت تاکید خواهد شد که این مبلغ را هرچه سریع تر به خودروسازان تخصیص بدهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: البته این مبلغ، کمک بسیار ناچیزی به خودروسازان خواهد بود اما می تواند بصورت مقطعی برای تسکین درد صنعت عظیم خودروسازی موثر باشد.

شنبه ۱۶ دى   ۱۳:۴۸

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.