وضع سواحل مدیترانه بهتر از سواحل مازندران است

وضع سواحل مدیترانه بهتر از سواحل مازندران است

امام جمعه بابل ‌با بیان اینکه وضع برخی از سواحل مازندران از سواحل مدیترانه بدتر است، گفت: جلوی تعطیلی بخشی از احکام الهی در سواحل گرفته شود.از شهرستان بابل به نقل از حجت‌الاسلام حسن روحانی با تاکید بر رعایت حفظ حرمت در ماه رمضان اظهار داشت: جامعه اسلامی ما باید این ماه را محترم بشمارد.

وی تصریح کرد: حفظ حرمت ماه رمضان نیز مورد تاکید خدای متعال و ائمه اطهار است.

امام جمعه بابل با اشاره به برخورد امیر المومنین علی(ع) با حرمت‌شکنان ماه رمضان خاطرنشان کرد: علی(ع) با حرمت‌شکنان ماه رمضان حکم شرعی را اجرا می‌کرد و با شلاق با حرمت‌شکنان برخورد می‌کرد.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در زمان برخورد با حرمت‌شکنان ماه رمضان تاکید می‌کرد که این شلاق را به خاطر حرمت‌شکنی ماه رمضان و روزه‌خواری در جلوی نگاه‌های مردم می‌زنم.

امام جمعه بابل در ادامه با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان توسط مسافران و افراد بیمار یادآور شد: قهوه‌خانه‌ها و مسافرخانه‌ها باید از سوی مسئولان مورد نظارت قرار گیرد تا برخورد مناسبی با حرمت‌شکنان ماه رمضان انجام شود.

این مسئول رعایت حرمت ماه رمضان را خواسته آحاد مومنان ذکر کرد و تاکید کرد: روزه داران نمی‌توانند بی‌حرمتی به ماه رمضان را تحمل کنند و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز باید در این ارتباط فعال‌تر عمل کنند.

روحانی در ادامه خواستار نظارت بیشتر بر طرح دریا و اطراف آن شد و با اشاره به حضورش در یکی از سواحل مازندران گفت: وضع برخی سواحل مازندران از سواحل مدیترانه نیز بدتر است.

وی ادامه داد: رمضان ماه احترام است و نباید اجازه داد افراد در کنار سواحل بخشی از احکام الهی را تعطیل کنند.

این مسئول با اعلام اینکه برخی‌ها برای حرمت‌شکنی استفتاء را بهانه می‌کنند، گفت: فرو بردن سر زیر آب حکمش مشخص است و این مسئله نیاز به استفتاء ندارد.

امام جمعه بابل اضافه کرد: اگر کسانی در روزهای ماه مبارک رمضان به درون آب دریا بروند و شنا کنند عمل باطل کننده روزه را در ماه انجام می‌دهند.

این مسئول سخنانش را با این سئوال ادامه داد: چرا مسئولان امر، حکم این مسئله را نمی‌پرسند که چه هست؟ آیا اجازه دادن این صحنه‌ها شکستن حرمت ماه مبارک رمضان نیست؟

وی تصریح کرد: تکلیف برخی از احکام در ماه رمضان مشخص است و نیاز به استفتا ویژه و بهانه کردن این موضوع نیست؟.

روحانی در پایان تاکید کرد: آنچه که بدیهی است اجرایی شود تا نسبت به ماه رمضان بی‌توجهی نشود.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.