وضع صادرات غیرنفتی رضایت بخش است

جام جم آنلاین: معاون اول رییس جمهور گفت:باوجود فشارها و محدودیت‌های ناشی از تحریم ها، وضع صادرات غیرنفتی کشور رضایت بخش و امیدوارکننده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدرضا رحیمی در جلسه کارگروه صادرات کشور، از همه مسوولین و کسانی که در بخش صادرات غیرنفتی دست دارند خواست با تعصب و جدیت بیش از پیش در جهت پیشبرد برنامه‌های صادراتی و تحقق هدفگذاری تعیین شده در سال ۹۱ تلاش کنند.

وی بر لزوم درک اهمیت صادرات غیر نفتی برای اقتصاد کشور تاکید کرد و افزود: باید تلاش شود با مراقبت از وضع موجود با برنامه ریزی‌های تشویقی، کمبودها و نواقص برطرف و در جهت گسترش صادرات غیرنفتی اقدام شود.

رحیمی همچنین استانداران سراسر کشور و سفرای جمهوری اسلامی ایران را به تلاش هرچه بیشتر و بکارگیری ظرفیت‌های فراوان موجود در جهت پیشبرد اهداف صادراتی دولت فراخواند.

در این جلسه که وزرای امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشتند گزارشی تحلیلی از عملکرد و اهداف صادراتی در بخش‌های میعانات گازی، پتروشیمی، صنعت، فرش و صنایع دستی، کشاورزی، معدن و خدمات فنی و مهندسی طی سه ماهه اول سال ۹۱ ارائه شد.

در این نشست همچنین گزارشی درباره طرح پوشش نوسانات نرخ ارز (هجینگ) ارائه و در خصوص راهکارهای اجرای این طرح بحث و تبادل نظر شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.