وظیفه دولتمردان و نظام در قبال مردم از نگاه نوه امام خمینی (ره)/بی​انصافی​ است دستاورد دولت​های گذشته را نادیده بگیریم

به گزارش خبرآنلاین، نوه امام خمینی(ره) در مراسم سالگرد رحلت دخت نبی اکرم(ص) که در مسجد جامع محله انصار شهرستان کوهبنان از توابع استان کرمان برگزار شد، به تبیین وظایف دولتمردان و نظام در قبال مردم پرداخت و گفت: وظیفه دولتمردان این است که برای مردم کار کنند. دولت و دولتمردان باید جلوی هر کاری را که موجب سلب اعتماد از مردم می‌شود بگیرند، با دزدی برخورد کنند، برای گرانی چاره‌ای بیندیشند، اشتغال جوانان را افزایش دهند و برای پایین آوردن تورم در جامعه کار کنند.

وی با بیان اینکه نظام وظیفه دارد به مردم خدمت کند، افزود: همانطور که امام راحل مسئولان را نوکر ملت برشمردند، امروز نیز این بیان آن بزرگ مرد بیشتر از همیشه باید سرلوحه قرار گیرد. در نظام جمهوری اسلامی ساعت کار معنا ندارد و مسئولان باید صبح و شب در خدمت مردم باشند.

گزیده سخنان وی را به نقل از پایگاه خبری جماران مطالعه فرمایید:

·         در شرایط خاص مصلحت نیست که فریادی زده شود، علی شمشیر به دست گیرد و امام حسن قیام کند اما اینها دلیل نمی‌شود که پیام خودشان را برای تاریخ نگذارند و اگر می‌بینیم که امروز اثری از کسانی که در حق آن بزرگواران ظلم کردند نیست و برعکس، زندگی ائمه اطهار پویا و زنده باقی مانده است دلیلش بازگویی و بازخوانی تاریخی اسلام توسط حضرت فاطمه و همسرش علی است که راز محافظت از اسلام را در بیان واقعیت‌ها می‌دانستند.

·         آنچه مردم ایران به خاطرش قیام کردند، بازگشت به سیره اهل بیت بود، نه آب، ‌نان و مسکن. اگر تک تک وصیت‌نامه شهدای انقلاب را مطالعه کنیم به این نکته پی خواهیم برد که هیچ کدام از آنها اشاره‌ای به ظواهر زندگی دنیوی نداشتند و علت اصلی حضورشان در جبهه‌های جنگ را به خاطر زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی ایران که با نام امام خمینی و امام حسین عجین شده ذکر کردند.

·         محدود کردن انقلاب به آب و نان و مسکن خیانت به آرمان‌های امام راحل است. از مردم و نظامی که بر پایه تفکر اعتقادی و انقلابی رژیم شاه را سرنگون کردند و نام خود را به عنوان آفریننده انقلاب غرب در حافظه تاریخ به یادگار گذاشتند انتظار رفته و می‌رود که همچنان به این اعتقاد پایبند باشند و آن را پویا نگه دارند و در این بین محدود کردن این حرکت عظیم به آب و نان گناهی نابخشودنی به امام، شهدا، ایثارگران، جانبازان و ملت شریف ایران است.

·         بی‌انصافی است دستاوردهای عظیم نظام از گذشته تا کنون را نادیده بگیریم و به نقش دولت‌های مختلف در پدید آوردن این همه دستاورد اشاره نکنیم. حرکت‌های بزرگی همچون سد سازی، راه سازی، انتقال آب، برق، گاز و تلفن به روستاها و سایر شهرها، ساخت کارخانجات مختلف و هزاران طرح دیگر که هر کدام از آنها در جای خود قابل تقدیر است، انجام شده اما این مساله مهم را نیز نباید کتمان کرد که با وجود انجام این امور بزرگ، هنوز به خیلی از مسائل دیگر معیشتی و رفاهی باید پرداخته شود. اگر به دستاوردهای بزرگ نظام و انقلاب خیانت کنیم، جواب امام و شهدا را در آن دنیا چه خواهیم داد؟

·         نباید طوری رفتار و صحبت کنیم که احساس شود هیچ مشکلی در جامعه وجود ندارد. ما باید خودمان به مشکلات اشاره کنیم و آنها را با مردم در میان بگذاریم و اگر این کار را انجام دهیم، آنگاه رسانه‌های غرض‌ورز بیگانه حرفی برای گفتن نخواهند داشت. ضعف‌ها و کمبودها باید گفته شود. مرحوم حاج احمد آقای خمینی هم به این مهم اعتقاد داشت. از وی که عاشق‌تر به امام و انقلاب نداشتیم، اما این نزدیکی موجب نمی‌شد که ایشان از نقل کمبودها خودداری کند زیرا که بالندگی نظام را به بازگویی نقاط ضعف و پرداختن به رفع آنها می‌دانست.

·          زبان نقد نباید به زبان کینه‌ورزی تبدیل شود باید انصاف در نقدها رعایت شود، همانطور که نادیده گرفتن زحمات بی‌انصافی است و بازگو نکردن و نپرداختن به کمبودها به نظام ضربه می‌زند.اگر هر کجا ضعف است بیان می‌کنیم، باید هر کجا که قوت است نیز اشاره شود. در این شرایط است که کشور و نظام می‌تواند در مسیر بالندگی روز‌به‌روز به حیات پربرکت خود ادامه دهند.

·          امام راحل اعتقاد داشتند انقلاب دو بال دارد؛ بال اول، هویت اسلامی و بال دوم، حضور مردم وسهیم بودن آنها در انقلاب‌شان است. اگر از آرمان‌های امام و شهدا ذره‌ای عدول کنیم ضرر کرده‌ایم و این امر در صورتی اتفاق می‌افتد که ضعف خودمان را به نام نظام بنویسیم. اگر فلان مسئول در کشور به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند، کوتاهی او را به نظام نسبت ندهیم و اگر اتفاقات بد و دور از آرمان‌های انقلابی را که اشخاص مختلف نظام انجام می‌دهند به پای نظام بنویسیم، در مسیر اهداف دشمن گام برداشته‌ایم زیرا خواسته اصلی دشمنان انقلاب، ثبت کردن نقاط ضعف مسئولان به نام نظام است.

·          ‌انقلاب ایران متکی به شخص نیست و آحاد مردم در آن سهیم هستند. راز ماندگاری نظام اسلامی نیز همین است که مردم، انقلاب را از آن خود می‌دانند. هویت نظام اسلامی ما برگرفته از امام راحل است و کمرنگ کردن نقش امام(ره) در انقلاب، ضربه زدن به نظام است.

·         امام (ره) در محفلی که در آن غیبت جاری بود، طوری رفتار می‌کردند که راوی غیبت از عملش خجالت می‌کشید. این قبیل رفتارهای امام (ره) نشان می‌دهد که ایشان نه تنها در بیان بلکه در عمل نیز ثابت کردند به این اصول پایبندند و راز ماندگاری ایشان هم همین است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.