وظیفه رد صلاحیت شدگان تمکین به قانون است

۳۱اردیبهشت،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مهمترین وظیفه رد صلاحیت شدگان تمکین به قانون اساسی و پذیرش نظر شورای نگهبان است تا رکورد تازهی از قانون مداری در نظام جمهوری اسلامی ایران به ثبت برساند.

عوض حیدرپور شهرضایی نماینده مردم شهررضا و سمیرم سلفا در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به اعلام اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان گفت: در این مقطع مهمترین وظیفه کاندیداهایی که صلاحیت آنها احراز نشده تمکین به قانون اساسی و پذیرش نظر شورای نگهبان است تا رکورد تازهی از قانون مداری در نظام جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسانند.

وی در ادامه افزود: تأیید صلاحیت ۸ تن از کاندیداهای ریاست جمهوری به معنی برتری آنها نسبت به دیگران نیست بلکه این تأیید صلاحیت تنها به این معنی است که این اشخاص صلاحیت تصدی این شغل را دارا می باشند و باقی کاندیداها نیز به قوت در مشاغل خود انجام وظیفه خواهند کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه اظهار داشت: رفتار کاندیداهای تأیید صلاحیت شده باید منطبق بر رفتار و اخلاق اسلامی باشد و از تخریب، تهمت و هتک حرمت رقبای خود بپرهیزند، همچنین ضروری است کاندیداهای احراز صلاحیت شده در برنامه های تبلیغاتی خود برنامه مدونی به مردم ارائه دهند و به معرفی تیم اقتصادی دولت مطبوع خود و همچنین معاون اول ریاست جمهوری بپردازند.

وی در ادامه تصریح کرد: احیای سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور از دیگر مباحثی است که رئیس جمهور آینده باید آن را مدنظر قرار دهد، همچنین برنده انتخابات می تواند از تجربیات و نظرات کارشناسی دیگر کاندیداها در برنامه های خود استفاده کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.