وعده بی‌سرانجام بیمه دندانپزشکی

بینا- آخرین باری که به مطب دندانپزشکی رفته‌اید یادتان می‌آید؟ شش ماه پیش، یک سال پیش … شاید هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تا دندانتان درد نگیرد سراغی از آن نمی‌گیرید.

واقعیت این است که این روزها نشستن روی صندلی دندانپزشکی خیلی گران تمام می‌شود. فقط کافی است برای یک معاینه ساده نزد دندانپزشک بروید تا او با یک نگاه سرسری برایتان چند مورد دندان پوسیده، به عصب رسیده و… ردیف کند که همگی باید در اسرع وقت ترمیم شود، وگرنه دندانتان را برای همیشه از دست خواهید داد.

آن وقت شما با یک حساب و کتاب سرانگشتی و کلی خجالت از دندانپزشکتان می‌خواهید که دندانی را که اوضاعش از بقیه وخیم‌تر است، برای ترمیم انتخاب کند تا در فرصتی مناسب سراغ بقیه‌شان بروید و این فرصت مناسب، یعنی وقتی آنقدر پس‌انداز داشته باشید که بتوانید از پس چند میلیون تومان هزینه دندانپزشکی برآیید.

اما این پایان ماجرا نیست، چراکه شنیده‌ها از احتمال گران شدن ۱۰۰ درصدی هزینه‌های دندانپزشکی خبر می‌دهد؛ این‌طور که عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشکان ایران می‌گوید نوسانات نرخ ارز باعث افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت مواد و تجهیزات دندانپزشکی شده است و به این ترتیب بیمارانی که برای دریافت خدمات دندانپزشکی به کلینیک‌ها و مراکز درمانی دولتی یا مطب‌های خصوصی مراجعه می‌کنند، باید خودشان را برای مطالبه مبالغ نجومی از سوی دندانپزشکان آماده کنند.

در این میان بیمه‌ها چه بخواهند و چه نخواهند باز هم پایشان در میان است. شاید در تحمیل هزینه‌های سنگین دندانپزشکی به بیماران و خودداری آنها از مراجعه به دندانپزشک بیشترین تقصیرها متوجه بیمه‌هاست زیرا اگر بیمه‌ها زیر بار پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی می‌رفتند حالا رفتن به دندانپزشکی اینقدر برای مردم سخت و هزینه‌بر نبود.

این همان موضوعی است که عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشکان ایران نیز با ابراز نگرانی از آن هشدار می‌دهد که اگر بیمه‌ها همچنان بخواهند از پوشش هزینه‌های دندانپزشکی شانه خالی کنند، شاید بزودی بسیاری از خانواده‌های ایرانی دور رفتن به دندانپزشکی را برای همیشه خط بکشند.

بیمه خدمات دندانپزشکی موضوعی بود که چهار سال پیش وزیر بهداشت وقت قول پیگیری و اجرایی شدن آن را به خانواده‌های ایرانی داد؛ وعده‌ای که همچنان در حد حرف مانده است و حالا با قطعی شدن موضوع افزایش ۱۰۰درصدی قیمت خدمات دندانپزشکی، شاید زمان آن رسیده که مسوولان وزارت بهداشت به‌طور جدی برای الزام بیمه‌ها در پوشش خدمات دندانپزشکی دست به کار شوند، چراکه در غیر این‌صورت بزودی بیماران با پرداخت تمام هزینه‌ها از جیب‌شان در مطب‌های دندانپزشکی نقره‌داغ خواهند شد.

RSS

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. هادی:

    واقعا وضعیت دندان و دندانپزشکی خیلی خرابه مردم تا مجبور نشن نمی رن دندونپزشکی.باید به داد مردم برسن.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.