وعده جالب حجت‌الاسلام دهنوی به زوج های جوان؛ ۲۰ دقیقه سخنرانی به شرط …

به گزارش آخرین نیوز به نقل از رسا، مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی با بیان این‌که برخی فکر می‌کنند حرف‌های ما ناشدنی و مدینه فاضله است، گفت: حاضرم بیست دقیقه در مجلس عروسی هر جوانی که به سبک دینی ازدواج کند، سخنرانی کنم.

حجت‌الاسلام حسین دهنوی، مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی در چهارمین جشنواره هلهله فرشته‌‌ها که چهارشنبه شب ۲۶ مهرماه در حسینیه شهدای قم برگزار شد زندگی کردن به سبک دینی را دشوار ندانست و بر ازدواجی اصولی، عقلانی و موفق تأکید کرد.

وی با بیان این‌که از زندگی امام علی‌(ع) و حضرت زهرا‌(س)، درس‌ها می‌توان گرفت، صداقت این دو بزرگوار را موضوع سخن خود قرار داد و گفت: یکی از آفات در زندگی انسان‌ها عدم صداقت است که اگر صداقت بود، زندگی‌ها گلستان می‌شد.

این مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی، افزود: البته صداقت این نیست که هر اتفاقی در زندگی افتاد به همه گفته شود، اگرچه دروغ گفتن حرام است، اما راست گفتن نیز واجب نیست و این حرف غلطی است که زوج های جوان بگویند چون عهد کرده‌ایم، پس هیچ چیزی را نباید از هم پنهان کنیم.

حجت‌الاسلام دهنوی داشتن صداقت و دوری جستن از دروغ و دغل‌بازی را برای ایجاد یک زندگی سالم بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: نیاز نیست هر اتفاقی که در روز برای افراد می‌افتد، گفته شود که گاهی همه حرف‌ها را زدن، سبب سوء ظن زوجین به هم می‌شود.

وی زندگی کردن به سبک دینی را دشوار ندانست و گفت: برخی فکر می‌کنند حرف‌های ما ناشدنی و مدینه فاضله است و در تلویزیون هم تنها مشکلات زندگی را مطرح می‌کنیم، اما واقعا هستند خانواده‌های مذهبی و دینی که زندگی‌شان هم گلستان است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که حاضرم بیست دقیقه در مجلس عروسی هرجوانی که به سبک دینی ازدواج کند، سخنرانی کنم، ادامه داد: برای دخترم مراسم عروسی برپا کردم که در آن خنده، تفریح و پذیرایی هم بود، اما یک ذره گناه در آن نبود و مداحان اهل بیت‌(ع) هم برنامه‌های شاد اجرا می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امام علی‌(ع) و فاطمه زهرا‌(س) کفو هم بودند، یکی از آفت‌های جدی برخی جوانان را ازدواج با فردی که هم کفو و همتای آنان نیست، دانست و گفت: هرکسی با کفو و همتای خود ازدواج نکند، کار یا به جدایی می‌کشد و یا سال‌ها سوختن و ساختن.

حجت‌الاسلام دهنوی ابراز کرد: این‌طور نیست که گفته شود اگر عشق باشد، همه چیز حل است، باید به کفو هم بودن، به ویژه هم کفو اقتصادی و دیگر شرایط توجه کرد و در حقیقت جوانان باید مراقب رابطه‌های قبل از ازدواج باشند که بی‌تفاوتی نسبت به آن، آفت‌های جدی به دنبال دارد.

وی در پایان سخنان خود زندگی به صرف معنویت را زندگی سالم ندانست و با تأکید بر ازدواج اصولی، عقلانی و موفق، افزود: عاقلانه ازدوج کنیم، عاشقانه زندگی کنیم و از اهل بیت‌ عصمت و طهارت‌(ع) الگو بگیریم.

فرهنگی هنری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.