وعده دولت برای تامین علوفه دامداران اجرایی نشده است


وعده دولت برای تامین علوفه دامداران اجرایی نشده است

۱۴:۰۴ (یکشنبه ۲۴ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس اتحادیه دامداران در خصوص تعهد معاونت پشتیبانی و امور دام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین علوفه یارانه ای برای دامداران به منظور کاهش قیمت تمام شده شیر خام، اعلام کرد: تاکنون تمام مباحث مطرح شده در این خصوص از روی کاغذ فراتر نرفته و برخلاف وعده داده شده، علوفه با قیمت های پایین تر در اختیار دامداران قرار نگرفته است.

سعید سلطانی سروستانی گفت: دولت در این رابطه به دامداران اعلام کرده که پول را به حساب واریز کنند تا علوفه مورد نیاز برای دامداران در اختیارشان قرار گیرد. این در حالی است که تاکنون اصلا نهاده ها تامین نشده است. 

وی افزود: دولت تعهد کرده که سه قلم نهاده دامی شامل؛ ذرت، سویا و جو را به میزان ۲۵۰ هزار تن برای دامداران تامین کند اما واردات این میزان نهاده به کشور زمان زیادی می برد. به طوری که حتی شاید کشتی های حامل این مواد حدود دو الی سه ماه دیگر به بنادر ما برسند. 

سلطانی سروستانی ضمن تاکید بر اینکه میزان نیاز روزانه خوراک دامداری های کشور حجم بالایی است، تصریح کرد: تحقق این وعده زمان بر است. کما اینکه تاکنون اقدام خاصی در این راستا انجام نشده است. 

رئیس اتحادیه دامداران پیشنهاد داد: اگر دولت می خواهد با استفاده از منابع یارانه، علوفه مورد نیاز دامداران را با قیمت مناسب تامین کند، بهتر است این یارانه را به خود دامداران بدهند تا خودمان نیازمان را تامین کنیم. اگر این یارانه را به خود دامداران برای تامین علوفه بدهند، ما حتی می توانیم شیر خام را با نرخی کمتر از ۶۳۰ هم عرضه کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که دولت تعهدات خود در قبال ما را عملیاتی نکند، ما هم نمی توانیم تعهدی داشته باشیم. نمی شود همه چیز را یکطرفه اجرایی کرد. 

.

.

.

.

.

ایلنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.