وعده وعید های مسئولان به بار ننشت

۲۶اردیبهشت،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، یکه تازی بازار خودرو سبب شده کمتر کسی به بازار مسکن توجه کند اما افزایش نجومی قیمت از سال قبل نگرانی های بسیاری را برای از مستاجران به همراه داشته است.

براساس این گزارش ،افزایش قیمت ها در بازار خرید وفروش مسکن ، تاثیر بسیار بسیاری را برای بازار اجاره بها به دنبال دارد که همین امر سبب شده هنوز به خرداد ماه نرسیده قیمت اجاره‌بها با نوسان روبه‌رو شود .

بسیاری از مشاوران املاک از افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت مسکن در سال قبل خبر داده اند به طوری بسیاری از خریداران با شنیدن این خبر از خرید مسکن نا امید شده اند.

مسئولان وعده های بسیاری را برای آرامش بازار مسکن داده بودند که متاسفانه برخلاف تمامی وعده ها از ابتدای سال باسونامی افزایش قیمت ها مواجه بودیم.

در همین راستا ابولفضل صومعلو معاون وزیر راه وشهرسازی در امور مسکن در خصوص بازار مسکن گفته است: در سال ۸۸ و ۸۹ قیمت مسکن برای اولین‌بار با رشد منفی مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: کارنامه وزارت راه وشهرسازی در تولید و عرضه مسکن در سال های ۸۸ ، ۸۹، ۹۰ و نیمه اول سال ۹۱ موفق بوده به طوری متوسط قیمت مسکن از صفر تا ۱۵ درصد افزایش یافت و که این افزایش پایین‌تر از نرخ تورم بوده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه بازار عرضه و تقاضای مسکن با توجه به تحریم ها و فشارهای روانی در اقتصاد کشور نسبت به سایر حوزه ها از جمله خودرو و کالاهای اساسی مایحتاج مردم در آرامش مناسبی به سر می برد.

گزارشات میدانی خبرنگار ما حاکی از رکود بازار مسکن می باشد به طوری که معاملات اندکی در بازار مسکن عقد قرار دادمی شود که نمی‌توان برآوردی دقیق از وضع و حال بازار مسکن داشت.

براساس این گزارش از ابتدای اردیبهشت اتفاقات جالبی در بازار مسکن و اجاره‌بها رخ داده و تا به امروز ادامه دارد.

در ادامه این گزارش مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص بازار مسکن گفت: «وقتی در بازار خرید ملک، افزایشی رخ می‌دهد محال است که در بازار اجاره‌بها تاثیری نداشته باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها شاخص تورم را پشت سر گذاشته است افزود: نظر من در خصوص افزایش قیمت ملک سبب افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مسکن می گردد.

وی در ادامه یاد آور شد: اگر من بگویم قیمت ملک از ابتدای فروردین تا به حال ۱۰ درصد گران شده این در بازار تاثیر می‌گذارد و شاهد افزایش قیمت‌های ۳۰ و ۴۰ درصدی خواهیم بود.

بررسی قیمت مسکن در فایل‌های مشاوران املاک، و آگهی‌های روزنامه‌های کثیرالانتشار نشان می‌دهد، قیمت خرید ملک در تهران از ۳۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

چنین افزایش‌هایی در قیمت خرید ملک برای مستاجران هم دردسر ساز شده‌چرا که مرور لیست املاک اجاره‌ای حاکی از افزایش قیمت ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی نرخ اجاره‌بها نسبت به سال پیش در بعضی مناطق تهران است.

بر خلاف وعده وعیدهای مسئولان مبنی بر آرامش و کاهش قیمت بازار مسکن امسال با سونامی افزایش قیمت مواجه بودیم.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.