وعده گران نشدن قیمت گوشت مرغ برای شب عید

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخایر مطلوب بی سابقه پشتیبانی امور دام، قیمت گوشت مرغ برای شب عید تغییری ندارد.

وعده گران نشدن قیمت گوشت مرغ برای شب عید

به گزارش ممتاز نیوز، حسین دماوندی نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد در نشست خبری امروز که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، گفت: ابتدای اردیبهشت امسال با اصلاح نظام یارانه یکی از بزرگترین طرح های اقتصادی و زیربخش دام و طیور به انجام رسید، اما بدلیل توجهات ویژه وزارت جهاد و تولید اجرای این طرح مورد توجه قرار بدهند.

او گفت: در بخش طیور قیمت مرغ با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی قیمت گذاری شده، نرخ  هرکیلو گوشت مرغ حتی از قیمت مصوب دولت پایین‌تر است.

دماوندی نژاد ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخایر بی سابقه پشتیبانی امور دام، قیمت گوشت مرغ برای شب عید تغییری ندارد.

 معاون وزیر جهاد گفت: در ماه‌های پایانی سال وزارت جهاد برای تنظیم بازار گوشت قرمز، مبادرت به واردات گوشت کرده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دام سبک باید به اقتضائات فصلی توجه داشته باشیم، گفت: در سال‌هایی که بارش در کشور مناسب است، میزان عرضه دام به سبب استفاده از علوفه رایگان کاهش می یابد و در شرایط خشکسالی، میزان عرضه دام به بازار افزایش می یابد.

او گفت: خشکسالی‌های پی‌درپی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ باعث شد دام‌های زیادی به کشتارگاه‌ها بروند و تولیدکنندگان هزینه تولیدشان بیشتر شود. علاوه بر آن، در فصل پائیز و زمستان دام‌های سبک کمتر به بازار عرضه می‌شود و بنابراین عاملی شد تا قیمت تا حدودی بالا رود.

دماوندی نژاد گفت: امسال وزارت جهاد برای تنظیم بازار در ماه‌های اخیر که شب عید با ماه مبارک رمضان مصاف شده است، مبادرت به واردات گوشت قرمز کرد تا قیمت‌ها در بازار افزایش نداشته باشد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.