وقتی بزرگان فوتبال قانون را نادیده می گیرند!

۵ م دیماه ،

امیر عابدینی، مدیر عامل باشگاه داماش گیلان قصد دارد دست به کار بی سابقه ای در فوتبال ایران بزند چرا که نمی خواهد به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تمکین کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تماشاگران تیم داماش گیلان را ۲ جلسه از تماشای بازی این تیم محروم کرد اما امیر عابدینی در مصاحبه های رسمی خود اعلام کرده است که حاضر نیست به رای کمیته انضباطی تمکین کند و قصد دارد به روش خودش با این رأی مقابله کند.

در همین راستا عابدینی در مصاحبه های رسمی خود اعلام کرده که درب استادیوم رشت را باز می گذارد تا مردم وارد ورزشگاه شوند تا ببینند فدراسیون فوتبال چه کاری می تواند انجام دهد. مدیر عامل باشگاه داماش حتی پا را فراتر گذاشته و مدعی شده است که اگر کمیته انضباطی بخواهد با او مقابله به مثل کند، باید باشگاه داماش را محروم کرده واین تیم را منحل نماید.

امیر عابدینی که بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران بوده و سالهاست در حوزه مدیریت فوتبال فعالیت می کند، امروز دست به کار عجیبی زده و در برابر فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی طغیان کرده است. در واقع سرکشی مدیر عامل باشگاه داماش گیلان طغیان در برابر قانون است چرا که فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی مرجع اصلی و رسمی در فوتبال کشورمان می باشند و اظهار نظرهای اخیر عابدینی، سرکشی در برابر قانون است، همان قانونی که همگان ملزم به اجرای آن می باشند اما مدیر عامل باشگاه داماش انگار خودش را تافته جدا بافته می داند و قصد دارد خود مختار عمل کند و به شیوه خودش مشکلات را حل کند.

آیا شیوه حل مشکلات، همین راهی است که امروز مدیرعامل باشگاه داماش گیلان انتخاب کرده است؟ اگر اینگونه باشد که عابدینی در این فوتبال از راههای غیر معقول و غیر قانونی بخواهد مشکلات باشگاهش را حل کند، کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال وجاحت قانونی خودشان را از دست خواهند داد و در چنین شرایطی دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.

وقتی قرار باشد عابدینی که به گواه تمام اهالی فوتبال از بزرگان این رشته در کشورمان است، گردن کشی کند و قانون را نادیده بگیرد، دیگر نمی توان از دیگر اهالی فوتبال و باشگاههای متخلف کشورمان انتظار داشت چرا که مدیرعامل باشگاه داماش گیلان بدعت بسیار بدی در فوتبال ایران می گذارد که سبب رواج هرچه بیشتر هرج و مرج و بی قانونی در فوتبال کشورمان خواهد بود.

راه مقابله با مشکلات سرکشی و طغیان نسیت چراکه در فدراسیون فوتبال مرجع بالاتری نسبت به کمیته انضباطی وجود دارد یعنی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، که وظیفه رسیدگی به اعتراض باشگاهها و دادخواهی آنها را برعهده دارد.

امیر عابدینی محرومیت های تیمش از جانب کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را عادلانه نمی داند و آنها را به مصاحبه هایی که علیه کفاشیان در هفته های اخیر انجام داده است مرتبط می داند و برای حل مشکلات به وجود آمده هم راه حل خودش را دارد اما عابدینی به این مساله توجه نمی کند راهی که او در نظر گرفته آینده خطرناکی برای فوتبال ایران رقم خواهد زد.

بهتر است امیر عابدینی که از بزرگان فوتبال ایران است و راههای قانونی را هم بهتر از هرکسی می شناسد، برای مقابله با رأی کمیته انضباطی به جای رواج و هرج و مرج و سرکشی مقابل قانون، راه قانونی را پیش گرفته و تلاش کند تا از مسیر قانون پیگیر احقاق حق تیمش باشد چراکه در غیر اینصورت متولی بد اخلاقی، بی قانونی و رواج هرج و مرج در فوتبال ایران خواهد بود.

فوتبال قوانین و قواعد خاص خودش را دارد و وقتی قرار است در مورد فوتبال صحبت کنیم، باید با زبان خود فوتبال حرف بزنیم نه اینکه با طغیان و سرکشی در برابر قانون، راهی را در پیش بگیریم که عاقبت خوشی نخواهد داشت.

از مدیری همچون امیر عابدینی که همواره اصرار به اجرای قانون داشته بعید است که چنین شیوه ای را در پیش بگیرد بلکه انتظار جامعه فوتبال این است که تا الگویی برای مدیران غیر فوتبالی حاضر در گستره این رشته در کشورمان باشد./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.