وقتی دکتر فقط باخارجی‌ها مصاحبه می‌کند

در حالی که آخرین کنفرانس خبری رئیس جمهور آب و رنگ دیگری داشت اما شاید کسی خبر نداشت که این کنفرانس خبری، آخرین کنفرانس خبری احمدی نژاد باشد

خبرگزاری دانشجو: محمود احمدی نژاد ۱۵ ماه پیش به عنوان رئیس جمهور ایران در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر شد تا در قالب یک کنفرانس خبری به سوالات گوناگون آنها پاسخ دهد.
 

نشست آخر…

گفته می شد در این نشست خبری بیش از ۳۰۰ خبرنگار از شبکه های مختلف داخلی و خارجی حضور داشته و سوالات مختلفی در باب موضوعات متعدد از جمله مسائل داخلی و خارجی، مسئله هسته ای و مذاکرات ۱+۵ طرح کردند.

نشست خبری رئیس جمهور از برخی شبکه های داخلی و خارجی به طور مستقیم پخش شد اما کسی خبر نداشت که شاید این آخرین باری باشد که محمود احمدی نژاد در بین خبرنگاران حاضر شده  و به سوالات آنها پاسخ می دهد.

اما این نشست خبری رئیس جمهور آب و رنگ دیگری داشت و دلیل آن طرح برخی سوالات در باب موضوعات داخلی آن هم نسبت به برخی اطرافیان رئیس جمهور بود.

به طوری که طرح چنین سوالاتی در کنفرانس خبری احمدی نژاد موجب شکسته شدن تابوی سوال درباره اطراف وی شد و در تحلیل های بعدی این را به ذهن نزدیک کرد که شاید در نشست های بعدی، سوالات بیشتری درباره اطرافیان خاص رئیس جمهور از او پرسیده شود.
 

سوالات داغ تر و نشست های سردتر

آخرین  نشست خبری رئیس جمهور در حالی برگزار شد که تنها چند هفته از ماجرای خانه نشینی وی می گذشت.

ماجرایی که خبر آن ابتدا دهان به دهان چرخید و پس از چند روز صراحتا اعلام شد که وی حتی در جلسات دولت در ساختمان ریاست جمهوری نیز شرکت نمی کند.

گفته شد که احمدی نژاد در پی استعفای حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات و تاکید رهبری بر ابقای وی در این مسئولیت، اقدام به خانه نشینی ۱۱ روزه کرد اما برخی دیگر گفتند که وی در جریان این خانه نشینی قصد استعفا از ریاست جمهوری را داشت.

این ماجرای پر آب و تاب اما از سوی رئیس جمهور و نه هیچ مسئول دیگری پاسخ داده نشد و همین موجب شد که برخی مدعی شوند که حضور نیافتند رئیس جمهورو در جمع خبرنگاران و برگزار نکردن هیچ نشست خبری آن هم پس از این ماجرا، بدان معنی است که احمدی نژاد حرفی برای گفتن ندارد.
 

دل احمدی نژاد برای خبرنگاران تنگ شده اما…

ماجرا اما به اینجا ختم نشد و هر بار رئیس جمهور و اطرافیان وی وعده تازه ای از برگزاری نشست خبری با خبرنگاران دادند به طوری که احمدی نژاد در یکی از جلسات حاشیه دولت در مکالمه ای چند ثانیه ای در جمع خبرنگاران و خش و بش های صمیمی به آنها گفت که دلم برای خبرنگاران تنگ شده و حتما در آینده ای نزدیک ترتیب یک نشست خبری را خواهم داد؛ اما همچنان این وعده بی ثمر ماند.

این امر البته تنها محصور به رئیس جمهور نشد و باعث شد که کم کم نشست خبری وزرا، معاونان و سخنگوی های رئیس جمهور نیز به اغمای فرو روند.

البته برخی شنیده ها حاکی از این است که احمدی نژاد به تمام وزرا و سخنگو های دولت گفته است که درباره موضوعات حساس خودم اظهار نظر می کنم.

با این وجود نه تنها هیچ یک از اعضای کابینه بلکه خود رئیس جمهور هم از حضور در جمع خبرنگاران و پاسخ به سوالات آنها امتناء کرد.

چند ماه بعد در جریان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اخباری از آغاز اجرای فاز دوم این طرح در رسانه ها منتشر شد و آنچه بیش از هر چیز جالب توجه بود، خبر اعلام آغاز رسمی اجرای فاز دوم طرح از سوی رئیس جمهور آن هم در گفت وگوی زنده تلویزیونی  محمود احمدی نژاد بود.

رئیس جمهور خود وعده داده بود که از تلویزیون با مردم صحبت خواهد کرد اما تنها چند ساعت مانده به آغاز این گفت و گو، اخبار داغ تری از لغو گفت و گوی رئیس جمهور در شبکه ملی منتشر شد و این بار هم  کسی توضیحی درباره چرایی لغو این گفت و گو نداد.

اردیبهشت ماه امسال در حالی که بیش از یک سال از آخرین کنفرانس خبری رئیس جمهور با خبرنگاران می گذشت، محمود احمدی نژاد برای انجام صدمین سفر استانی عازم مشهد شد و در جریان این سفر به خبرنگاران وعده داد که در مشهد کنفرانس خبری با رسانه های مختلف خواهد داشت اما سفر یک هفته ای وی به مشهد تمام شد و باز هم کنفرانس خبری رئیس جمهور برگزار نشد.

گفت و گو؛ فقط با خارجی ها؛

و این سریال برگزار شدن و لغو شدن کنفرانس های خبری رئیس جمهور در حالی ادامه داشت که محمود احمدی نژاد شاید در هر ماه تقریبا با دو رسانه خارجی به گفت و گو می نشیند.

این در حالی است که افرادی نظیر فرید زکریا تحلیل گر و گزارش گر ویژه cnn پس از مصاحبه با رئیس جمهور و بازگشت به آمریکا به سیاه نمایی علیه ایران می پردازد اما مسئولان رسانه ای رئیس جمهور به خبرنگاران داخلی روی خوش نشان نمی دهند.

البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که گاهی اوقات رئیس جمهور کشورمان با رسانه های دست پائینی در اروپا و آمریکا گفت و گو می کند که در شان جایگاه یک رئیس جمهور و آنهم رئیس دولت اسلامی ایران نیست.

در پایان اینگونه به نظر می رسد که رئیس جمهور از مواجهه با خبرنگاران و رسانه های داخلی به دلیل برخی مسائل پشت پرده دوری می کند و علاقه ای به طرح سوال درباره اطرافیانش که این روزها حاشیه های زیادی را درکنارش ایجاد کرده اند، ندارد.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.