وقتی آلمان اسرائیلی ها را عصبانی کرد

رویای برتری تسلیحاتی داشتن بر کشورهای عربی موجب شده تا سران رژیم صهیونیستی به دنبال متقاعد کردن آلمان در این رابطه باشند که اقدام این کشور در فروش سلاح به اعراب، برتری تسلیحاتی تل آوریو را تحت تاثیر قرار نمی دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، در همین راستا “عاموس گیلاد” مدیر سیاسی و امور نظامی وزارت جنگ اسرائیل روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته با مقامات وزارت دفاع آلمان در برلین دیدار و در این خصوص با آنها به گفتگو نشسته است.

این مقام صهیونیستی در هنگام حضور در برلین با تعدادی از مقامات دفتر صدراعظم آلمان نیز دیدار و گفتگو کرده است.

به نوشته هاآرتض، روزنامه بیلد چاپ آلمان روز چهارشنبه از اعتراض تل آویو به تصمیم آلمان برای فروش یک زیردریایی به مصر خبر داده بود.

به گفته یکی از مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، گیلاد در سفر به آلمان با مقامات بلندپایه وزارت دفاع، وزارت خارجه آلمان و همچنین دفتر آنجلا مرکل آلمان دیدار و با آنها درباره فروش تسلیحات آلمانی به کشورهای عربی گفتگو کرده است.

این مقام وزارت جنگ آلمان که خواست نامش فاش نشود همچنین از افزایش فروش جنگ افزارهای آلمانی به کشورهای عربی در سال گذشته خبرداد. برای مثال آلمان قراردادهایی برای فروش تانک های “لئوپارد” به عربستان، و کشتی های پیشرفته به الجزایر با این کشورها به امضا رسانده است.

هاآرتض در ادامه می نویسد : برهمین اساس اسرائیل به دنبال رسیدن به توافقی جدید با آلمان نظیر آنچه که با واشنگتن در رابطه با فروش جنگ افزار به کشورهای عربی دارد، است.

به موجب توافق موجود میان آمریکا و رژیم صهیونیستی، فروش تسلیحات امریکایی به کشورهای عربی نباید به گونه ای باشد که برتری تسلیحاتی اسرائیل را تحت تاثیر قرار بدهد.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.