وقتی جیرانی تنور برنامه گبرلو را داغ کرد / حاشیه‌های برنامه «هفت»

۱۱م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، یکی از بخش‌های برنامه «هفت» جمعه شب ۱۰ آذر  به بررسی حاشیه‌های اکران فیلم «من مادر هستم» اختصاص داشت.

در این بخش سیدضیاء هاشمی تهیه کننده سینما و رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مجلس و عضو شورای صدور پروانه نمایش در استودیو برنامه هفت حضور داشتند، و غلامرضاموسوی تهیه کننده فیلم جیرانی، به همراه وحید جلیلی روزنامه‌نگار و از منتقدان فیلم هم مهمان تلفنی برنامه بودند. در دقایق پایانی برنامه مهدی عظیمی میرآبادی سرپرست اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی هم روی خط برنامه آمد و سخن گفت.

 این بخش برنامه‌ حاشیه‌های مختلفی داشت که در ادامه می‌خوانید:

 – در ابتدای برنامه رسایی با بیان این مطلب که بعضی از دوستان به من گفتند که در برنامه حاضر نشو، گفت که بحث من با آقای هاشمی نیست که خودشان تهیه کننده می باشند، بحث من با مسئولان فرهنگی است که باید در این برنامه حاضر می‌شدند و امیدوارم که آقای شمقدری روی خط بیایند. این اتفاق اما تا پایان برنامه رخ نداد.

– رسایی زمانی که می‌خواست یک مثال بزند، گفت که به قول ما طلبه‌ها و بعد خطاب به هاشمی گفت که شما هم گفتید یک زمانی درس طلبه‌گی خوانده‌اید.

‎- سید ضیاء هاشمی زمانی در مورد اعتراض خیابانی در مورد فیلم‌ها گفت که « یعنی وقتی ارز گران می‌شود مردم باید بریزند توی خیابان.»

-موسوی تهیه کننده و جلیلی روزنامه‌نگار در بحش‌هایی از بحث مدام وسط حرف هم می‌پریدند و همین سبب می‌شد که مخاطب برنامه هم متوجه نشود که این دو نفر چه می‌گویند.

– نوع صحبت کردن وحید جلیلی اعتراض موسوی را برانگیخت. او خطاب به این روزنامه‌نگار گفت که چرا اینقدر عصبانی میباشید؟ و جلیل هم در پاسخ گفت وقتی خون‌ما به جوش می‌آید، انتظار دارید عصبانی نباشیم.

– زمانی که سید ضیاء هاشمی داشت در مورد فیلم حرف می‌زد، رسایی خطاب به او گفت که شما از منظر هنری و سینمایی صحبت می‌کنید، من حرفم در مورد مردم و مخاطبانی است که فیلم را می‌بینند و تاثیر می‌پذیریند، هاشمی هم گفت که البته مخاطبان ما زبل می باشند و خودشان متوجه می‌شوند.

– رسایی که در چند مقطع داستان فیلم را روایت کرد با این تذکر مجری مواجه شد که همه داستان را نگوئید، او هم در پاسخ گفت که نترسید مردم اتفاقا بیشتر ترغیب می‌شوند که فیلم را ببینند.

– وحید جلیلی که قرار بود در مورد فیلم جیرانی صحبت کند از این فیلم به کارنامه سینمایی جیرانی نقب زد، بعد سراغ ممنوع التصویر بودن خودش در صدا و سیما رفت، پس از آن سیاست فرهنگی را نقد کرد و بدون اعتنا به تذکر های مجری برنامه همین طور داشت صحبت می‌کرد که هاشمی گفت فکر کنم بحث به سیاست خارجی هم بکشد.

– در بخشی از برنامه رسایی داشت در مورد فیلم صحبت می کرد و مجری و سید ضیاء هاشمی هم کاملا سکوت کرده بودند، غلامرضا موسوی وارد بحث شد که گبرلو گفت بگذارید حرف آقای رسایی تمام شود. موسوی هم در پاسخ گفت که به قول ما سینمایی‌ها ایشان یه تیک دارند می‌روند.

– عظیمی زمانی روی خط آمد که وقت چندانی باقی نمانده بود، رسایی هم چند بار مابین حرف‌های او سخن گفت و عملا عظیمی نتوانست حرف چندانی بزند.

– در حالی که موسیقی تیتراژپایانی برنامه داشت پخش می‌شد، بحث مهمان‌ها همچنان ادامه داشت و گبرلو به جای وقت گرفتن در حال جمع کردن برنامه بود.

– صحبت‌های عظیمی در قسمت‌های پایانی سبب عصبانیت رسایی شد. او گفت که آقای رسایی فقط یکی از اعضای شورای صدور پروانه نمایش می باشند و نظر ایشان در مورد اطلاح بخش‌هایی از فیلم که روی آن تاکید دارند با موافقت سایر اعضا مواجه نشده است. رسایی هم گفت که اصلا این‌طور نیست، شورا این فیلم را رد کرده‌بود، من سبب شدم مجوز نمایش بگیرد و این موضوع را در کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری می‌کنم.

– جلیلی در صحبت‌هایش چند بار تاکید کرد که این بحث باید جمع شود وگرنه یک رپرتاژ برای فیلم جیرانی است.

– در پایان هم این بحث بدون جمعبندی  تمام شد.

۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.