وقتی سران اسرائیل یکدیگر را دور میزنند

نگرانی های عناصر رژیم صهیونیستی از عواقب جنگ با ایران موجب شده است،سفرهای پنهانی را برای رایزنی با مقامات آمریکایی بدون اطلاع از یکدیگر صورت دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از یدعوت آحارونوت، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: ایهود باراک وزیر دفاع رژیم صهیونیستی انگیزه های پنهانی دارد که چندی پیش وی را برآن داشت تا سفری به آمریکا داشته باشد.
به گزارش کانال ۲ تلویزیون اسرائیل: نتانیاهو، ایهود باراک را متهم به “تحریک برای درگیری” بین او و باراک اوباما کرد. براساس این گزارش، نتانیاهو طی ملاقاتی که با یوال استینیتس وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی داشت از باراک انتقاد تندی کرد و سفر اخیر وی به آمریکا را با انگیزه های پنهانی مبنی بر ایجاد فتنه در روابط رئیس جمهور آمریکا و نتانیاهو کرد.
منبع اطلاعاتی حاظر در این ملاقات اظهار داشته است که نتانیاهو گفت: ایهود باراک به آمریکا سفر کرد تا عمق اختلافات بین ما و آمریکایی ها را بیشتر کند و خود را ناجی ظهور کرده نشان دهد. حزب میانه روی او تظاهر کرد که قصد میانجگری دارد و روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا را بهبود می بخشد.

دفتر باراک نیز در پاسخ اعلام کرد: هیچ مسئله مرموزی در طول جلسات و ملاقات های خصوصی و گاهی عمومی رژیم وجود ندارد. باراک مواضع خود را که بعضاٌ با اعضای کابینه دولت به ویژه نتانیاهو تفاوت دارد را آشکارا بیان می کند.
دفتر باراک در ادامه دفاعیه خود اعلام کرده است: در طول مسافرت های باراک به آمریکا، او از مواضع رژیم صهیونیستی دفاع کرده است و تلاش هایی را در جهت کاهش تنش ها بین دو دولت و تقویت پیوندهای امنیتی کرده که گاهی هم باموفقیت همراه بوده است.
همچنین در روز گذشته، نتانیاهو گفت که در صورتی که مجمع کنیست نتواند بودجه لازم را برای مسئولیت های دولت تصویب کند، قصد دارد موعد انتخابات را جلوتر بیاندازد.
نتانیاهو که در جلسه جناح های ائتلافی از اقدامات خود تعریف و تمجید می کرد، گفت: به مدت چهارسال است که ما داریم اقتصاد را به صورت مسئولانه و متعهدانه مدیریت می کنیم. بیکاری را به کمترین نرخ ممکن در جهان غرب رسانده ایم. ما شغل ایجاد کرده ایم و همچنان روند صعودی آن به پیش می رود. با بحران اقتصاد جهانی کنار آمده ایم. علی رغم ناامنی ها در منطقه، امنیت ساکنین صهیونیستی بیشتر شده است. برای چهار سال ما همچون مسئولانی بسیار متعهد کار کردیم و همچنان ادامه هم خواهیم داد.
در واقع این تعریف و تمجید ها، آخرین تلاش های نتانیاهو برای تصویب بودجه بود. مقامات ائتلاف هم اعلام کردند که هنوز هیچ تصمیمی برای تصویب بودجه مورد درخواست نتانیاهو گرفته نشده است.
شائول موفاز: نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید عوض شود
یک منبع آگاه به اقدامات درونی در دفتر نتانیاهو خاطرنشان کرد که نتانیاهو قدم های ضروری را برای پایان این پروسه برمی دارد تا مجمع کنست را متفرق کند و تاجایی که می تواند موعد انتخاباتش را پیش بیاندازد.

شائول موفاز معاون نخست‌وزیر و وزیر راه و ترابری اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس سابق ستاد کل فرماندهی و وزیر سابق دفاع رژیم صهیونیستی است و رهبر معترض که میزبان فعالان و اعضای مجمع کنیست بود گفت: حزب کادیما آماده است تا انتخابات هرچه زودتر برگزار شود زیرا ضرورت جایگزین کردن نخست وزیر نتانیاهو به شدت احساس می شود. ما باید با جایگزین کردن وی به صهیونیست ها امید به زندگی بدهیم.
او همچنین خود و برخی اعضای حزب کادیما را به عنوان جایگزین نتانیاهو پیشنهاد داد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.