وقتی شبکه‌های اجتماعی واسطه‌ای برای مجازات مشتریان بدحساب می‌شوند

نوشته شده توسط حامد همائی راد در تاریخ ۲۴ مهر

حامد همائی راد: آقای Muli Hajdini که مدیر رستورانی در ایالت ویسکانسین است، برای تأدیب دو مشتری که صورتحساب ۲۰ دلاری خود را پرداخت نکرده بودند، دست به کار جالبی زد.

وی تصویر این دو مشتری را از دوربین امنیتی نصب شده در رستوران پیدا کرده و آن را در صفحه فیس‌بوک رستوران منتشر نمود تا اسباب شرمساری و تحقیر آن‌ها را میان دوستان و آشنایان‌شان فراهم کند. او می‌گوید جواب بی‌احترامی، بی‌احترامی است و همان‌گونه که این دو با نپرداختن صورتحساب به وی بی‌احترامی کرده‌اند، سزاوار برخوردی در شأن خودشان هستند!

جالب است بدانید که این تصویر در طی ۲۴ ساعت بیش از ۷۲۰۰ «لایک» به پایش ثبت شد و خود آقای Hajdini نیز اذعان می‌کند که انتظار چنین استقبالی را نداشته است. از آنجایی که در تصویر منتشر شده چهره‌ها کاملا واضح هستند (بر خلاف تصاویر محو شده در بالا)، در صورتی که مدیر رستوران نتواند ادعای خود را اثبات کند می‌تواند با شکایت این افراد روبرو شود. ویدیوی ضبط شده در این مورد قوت قلب او برای انجام این کار بوده است.

Hajdini اما می‌گوید اگر این دو نفر معذرت خواهی بکنند حاضر است تصویر منتشر شده را حذف کند. در مراجعه بعدی اثری از این تصویر نبود و احتمالا پلیس وی را مجبور به حذف آن کرده و یا این دو نفر با معذرت خواهی به این قائله خاتمه داده‌اند.

آدرس فیسبوک رستوران

آیا این کار از نظر شما اخلاقی است؟

منبع

Print FriendlyPrint Get a PDF version of this webpage PDF

پستهای مشابه

  1. یک شبکه اجتماعی برای قرض دادن و قرض گرفتن!
  2. شبکه‌های اجتماعی برای کتاب‌خوان‌ها
  3. بریزلی، سایتی برای دوست‌داران شبکه‌های اجتماعی
  4. Palabea، یک شبکه اجتماعی فوق‌العاده برای آموزش زبان
  5. footboo، یک شبکه اجتماعی برای فوتبال‌دوستان


یک پزشک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.