وقتی مدارج دانشگاهی با ظروف و قابلمه‌ها عجین می‌شود !

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

12-14.jpeg

تمام آشپزخانه‌ها توسط سرآشپزهای تحصیل نموده اداره نمی‌شوند. اما این قضیه در اکثر هتل‌های سرشناس کاملا فرق می‌کند!

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرآشپز پائول لوردِس، پیش از آنکه هنر و خلاقیت خود را در آشپزخانه بروز دهد، در یک لابراتوار iبه تولید عطر می‌پرداخته است. اولین تجربه وی در آشپزی، کار در رستوران «پی‌یر گایِز» واقع در هتل ۳ ستاره میشلین پاریس می‌باشد. او می‌گوید در این جا آموخته چگونه و چه اندازه موارد اولیه را iبه iبهترین نحو ممکن با هم ترکیب نمایند.

به گزارش تفسیری ایسنا، iبه نقل از پایگاه اینترنتی دِ استار دات کام، موردس تنها یکی از چند سرآشپز شاغل در رستوران‌های تورنتو است که شغلی غیر از رشته تحصیلی خود برگزیده‌اند.

برخی از این آشپزها تاریخ خوانده‌اند. بعضی فیلم‌سازی، موسیقی و یا حسابداری خوانده‌اند. بعضی دیگر نیز مهندسی و بیوشیمی خوانده‌اند. یکی از این اشخاص سرآشپز خائوسن رود است که در موطن خود یعنی کشور تایلند iبه پرستاری مشغول بوده است.

سرآشپز اسرا یاکوب که ستاره‌شناسی خوانده است iبه شوخی می‌گوید: چقدر بامزه است که هیچ یک از ما حتی تحصیلات دبیرستانی هم نداریم!

در حرفه‌ای که سال‌های سال باید در آن شاگردی نمود تا تجربه اندوخت، مدارج علمی دانشگاهی iبه طرز عجیبی با ظروف و قابلمه‌ها عجین شده‌اند!

جالب است بدانید تیک دیوید چو، سرآشپز بخش شیرینی پزی هتل ترامپ واقع در برج تورنتو، با استفاده از دانش خود در فیزیک، مکانیک و هندسه شکل نهایی محصولات خود را با فرمول‌های عجیب ترکیبی درست می‌کند. وی در دانشگاه واترلو مهندسی خوانده است.

از سوی دیگر، سرآشپز دیوید چانگ پیش از اینکه iبه حرفه آشپزی روی آورد رشته‌های فیلمسازی و جهانی‌سازی را در دانشگاه اونتاریوی غربی iبه پایان رسانده است و این روزها در رستوران “یورترولی” واقع در هتل “دریک” فعالیت می‌کند و در انتظار روزی است که بتواند رستوران شخصی خود را افتتاح کند.

وی معتقد است، قدم نهادن در این مسیر درست مانند طی نمودن مراحل اخذ مدرک استادی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.