وقتی نتانیاهو «سوپر ماریو» بازی می کند!

تحلیل سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، اظهارات شیمون پرز و واکنش وی به سخنان احمدی نژاد، بیانیه دولت آمریکا در تأیید همسویی اهداف این کشور با رژیم صهیونیستی، هشدار نخست وزیر سابق انگلیس درباره وقوع منازعه میان ایران و رژیم صهیونیستی و انتشار گزارشی درباره تحریم ها از سوی این رژیم، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

تحلیل سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، اظهارات شیمون پرز و واکنش وی به سخنان احمدی نژاد، بیانیه دولت آمریکا در تأیید همسویی اهداف این کشور با رژیم صهیونیستی، هشدار نخست وزیر سابق انگلیس درباره وقوع منازعه میان ایران و رژیم صهیونیستی و انتشار گزارشی درباره تحریم ها از سوی این رژیم، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، پس از انجام سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل و بحث وی درباره «خط قرمز» هسته ای ایران، بخش عمده اخبار و تحلیل های مطبوعات بین المللی به این موضوع اختصاص دارد.

فارغ از گزارش متن این سخنرانی، سایت خبری «گلوبال پست» در مطلبی با عنوان «شش چیزی که بمب نتانیاهو بلافاصله به ذهن متبادر می کند»، به تحلیل سخنان وی پرداخته است. نویسنده این مطلب با لحنی تمسخرآمیز و با اشاره به نمایش نقاشی یک بمب توسط نتانیاهو، سخنرانی وی را در حد یک ارائه درسی دوره ابتدایی دانسته است. وی همچنین نقاشی نتانیاهو را به بمب های بازی رایانه ای «سوپر ماریو» تشبیه کرده و نوشته شاید نتانیاهو نیز در زمان ارائه سخنرانی اش، در حقیقت در حال بازی بوده است! گلوبال پست می نویسد تنها نکته ای که در سخنرانی نتانیاهو مورد موافقت همه است، این است که سلاح هسته ای هیچ گاه و از سوی هیچ کشوری نباید مورد استفاده قرار بگیرد.

اما نتانیاهو تنها مقام اسرائیلی نبود که روز گذشته علیه ایران سخن گفت. «شیمون پرز»، رئیس رژیم صهیونیستی نیز در این رابطه اظهارات و ادعاهایی را مطرح کرده که مورد توجه شماری از مطبوعات قرار گرفته است. به نوشته «کریستین ساینس مانیتور»، شیمون پرز در واکنش به سخنان رئیس جمهوری ایران درباره اینکه رژیم صهیونیستی فاقد هرگونه ریشه ای در خاورمیانه است و در نهایت محو خواهد شد، مدعی شده ارتباط تاریخی عمیقی میان قوم یهود و آنچه وی «سرزمین اسرائیل» خوانده وجود دارد و احمدی نژاد باید در این زمینه مطالعه تاریخی بیشتری انجام دهد! 

در همین حال، خبرگزاری «رویترز» اقدام به انتشار بیانیه ای کرده که دولت آمریکا پس از انجام سخنرانی نتانیاهو منتشر کرده است. در این بیانیه آمده که اوباما و نتانیاهو در هدف بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای با یکدیگر اشتراک نظر دارند؛ با این حال، به رغم اصرارهای نتانیاهو، باز هم سخنی از تعیین خط قرمز برای ایران از سوی آمریکا به میان نیامده است. رویترز می نویسد بر اساس صحبت های خصوصی مقامات آمریکایی، این کشور همچنان با ایده نتانیاهو مبنی بر تعیین خط قرمزی مشخص برای برنامه هسته ای ایران مخالف است. 

در خبری دیگری مرتبط با همین موضوع، «سی. ان. ان» از هشدار «تونی بلر»، نخست وزیر پیشین انگلیس درباره منازعه احتمالی میان ایران و رژیم صهیونیستی خبر داده است. بلر در مصاحبه ای با این شبکه خبری، پیامدهای هرگونه منازعه میان ایران و اسرائیل را بسیار جدی و در عین حال، عمیقاً غیر قابل پیش بینی دانسته است. هرچند وی نیز همچون مقامات رژیم صهیونیستی و نیز مقامات کنونی انگلیس، مدعی شده ایران در پی دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته ای است، اما اظهار داشته بهترین راه برای حل این مسئله، راه مسالمت آمیز است تا از پیامدهای ناگوار وقوع منازعه جلوگیری شود.

در نهایت، روزنامه «تودی زمان» ترکیه اقدام به انتشار یک گزارش تهیه شده توسط دولت رژیم صهیونیستی کرده که مدعی شده تحریم های بین المللی بر ایران اثر زیادی گذاشته و خواهان اعمال دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران شده است. انتشار این گزارش در حالی صورت می گیرد که بنیامین نتانیاهو طی سخنرانی شب گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل، اذعان داشت که تحریم ها تاکنون هیچ تأثیری بر برنامه هسته ای ایران نداشته اند. 


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.