وقتی کارگردان معروف دست به اسلحه می‌شود

۲۷ آبان ،

به گزارش خبرآنلاین، این کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، بازیگر و مورخ فیلم متولد سال ۱۹۴۲ در کویینز در نیویورک است.
 

مارتین اسکورسیزی در دوران کاری خود که حدود پنج دهه است ادامه دارد، بیش از ۵۰ فیلم بلند، کوتاه و مستند ساخته و برنده جوایز اسکار، نخل طلای جشنواره کن، امی، گلدن گلوب، بفتا و انجمن کارگردانان آمریکا شده است.

فیلم‌های اسکورسیزی مضامینی چون هویت آمریکایی‌های ایتالیایی‌تبار، برداشت‌های کاتولیک از گناه و رستگاری، جاهل‌مآبی، جنایت در دنیای معاصر و خشونت را در برمی‌گیرد.


مارتین اسکورسیزی در پشت صحنه فیلم «راننده تاکسی»
 

او یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فیلمسازان تاریخ سینما و سازنده فیلم‌های مطرح چون «خیابان‌های پایین شهر» (۱۹۷۳)، «راننده تاکسی» (۱۹۷۶)، «گاو خشمگین» (۱۹۸۰) و «رفقای خوب» (۱۹۹۰) است که در همه آن‌ها با رابرت دنیرو بازیگر و دوست صمیمی‌اش همکاری کرده است.

اسکورسیزی برای فیلم «مردگان» (۲۰۰۶) برنده اسکار بهترین کارگردانی شد و پیش از آن شش بار دیگر نیز نامزد دریافت این جایزه بود.
 

او پارسال فیلم سینمایی «هوگو»‌ را روی پرده سینماها داشت و این روزها پروژه «گرگ وال استریت» با بازی لئوناردو دی کاپریو را در مرحله فیلمبرداری دارد.
 

اسکورسیزی به خاطر تلاش‌های خود در دنیای سینما جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا را هم دریافت کرده است. او سال ۱۹۹۰ بنیاد فیلم را تاسیس کرد که یک سازمان غیرانتفاعی است و به حفط و نگهداری آثار سینمایی اختصاص دارد.

۵۸۵۸


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.