وقتی کودک تان فقط یک نوع غذا می خورد

۱۲ تیرماه ۱۳،

هرگز نباید غذاهای مخصوص کودک تهیه کنید اما در هر وعده غذاهایی را که دوست دارد در سفره بگذارید.

از غذا به عنوان جایزه استفاده نکنید.شاید شما هم گلایه برخی والدین را شنیده باشید فرزندشان عادت کرده است صبحانه، ناهار و شام تنها یک ماده غذایی مانند کره بادام زمینی بخورد. کارشناسان برای حل این مشکل راه حل هایی پیشنهاد می کنند:
_ وقتی کودک فقط یک غذا را در طول روز می خورد، بیشتر والدین نگران و ناامید می شوند. بهتر است در این مواقع بدون اصرار و اجبار آن ها را تشویق کنید که حداقل چند لقمه از غذاهای مفید بخورند بیشتر بچه ها تمایل کمی به خوردن مواد غذایی جدید دارند بنابراین گاهی باید یک ماده غذایی را ۱۰ تا ۱۵ بار بپزید تا کودک آن را بخورد. اگر کره بادام زمینی دوست دارد، سالاد و غذاهای مغذی با کره بادام زمینی تهیه کنید.سعی کنید با کودک به خرید بروید و از او بخواهید خرید کند.
_ در آشپزی، تهیه سالاد، کشیدن غذا و انداختن سفره از او کمک بخواهید.
_ اجازه ندهید بین وعده های غذایی به هر خوراکی دسترسی داشته باشد و سعی کنید میوه و سبزی در دسترس او قرار دهید.از طرفی هرگز اجازه ندهید به سبب بدخوراکی کودک، زمان صرف غذا به زمان تنش تبدیل شود.
_ هرگز نباید غذاهای مخصوص کودک تهیه کنید اما در هر وعده غذاهایی را که دوست دارد در سفره بگذارید. همچنین از غذا به عنوان جایزه استفاده نکنید.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.